NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, April 18, 2012

KeReTa Ku KeNa LaNggaR

Ni cerita malam td.. kejadian berlaku lebih kurang jam 8 malam.. masa ni aku ontheway gi ke Istana Budaya utk bawak anak2 pi tgk teater upin dan ipin.. dlm keadaan yg baru lps hujan masa tu, jalan agak licin.. dan aku berada di lorong kiri sekali dr 3 lorong..

Jalan jammed masa tu dan pergerakkan pun slow aje dlm 30-40km/j.. ntah macam mana ntah kete aku dah benti masa tu sbb kete depan pun benti gak pasal jammed, tetiba bammmmm.. aku terus tersengguk ke depan..

Hambekkkk.. kete aku kena hentam dr belakang rupanya.. tergamam jap.. pandang anak2 kat belakang semua okey.. masing2 tak tau yg kete kena langgar, yg diorang tau cuma cakap cepatla makkk, nak tengok upin ipin ni..

Memandangkan kete kena langgar, takkan nak teruskan perjalanan lak kan.. terus aku on hazard light dan bergerak lg ke depan cari tempat yg sesuai utk benti.. agak2 la kan nak benti kat lorong kiri tu.. mau kena maki dgn pengguna jalan lain kang sbb bikin lg havoc dan jammed..

Mujur kat depan tu dalam 100 meter lebih kurang ada kedai perabot.. so benti parking dpn kedai tu jap.. org yg langgar tu pun benti gak..

Elok je aku kuar kete mamat chinese tu berkali2 cakap sorry2 saya salah.. sorry saya salah.. aku angguk aje dan terus gi tgk keadaan kete aku..

Dalam keadaan yg tak berapa nak terang kat situ dan bercahayakan lampu2 kete yg lalu lalang, aku check2 kete aku.. nampak mcm calar2 aje..

Apapun langkah pertama yg di buat masa ni ialah mintak ic dia.. salin nombor ic dia jap.. pastu mintak business kad dia pulak.. check2 ada nombor hp dia ke tak.. kalau ada ok.. pastu mamat chinese ni merayu mintak settle luar aje.. dia cakap dia leh tlg bayar total baik pulih kete..

Hmmm.. terus aku call encik suami.. mau tak terkejut encik suami bila dapat tau kete eksiden.. pulak tu dah nak hampir sampai pun kat istana budaya masa ni.. lg 5km je kot.. huhuhu..


Mamat chinese tu sedang kena tarbiyah dgn encik hubby.. hehehe

Pung pang pung pang diorang menyembang, yg aku dengar mamat chinese ni cakap dia yg salah dia yg langgar.. good..

Senang cite la kalo camtu kan.. takdelah laki aku anggap sbb kecuaian aku.. lorong kiri tu wehh.. kan lorong perlahan je tu.. lain la lorong kanan, ada gak boleh buat andaian aku bawak laju ke tak kan..

Lepas settle diorang bercakap kat tepon, aku tanya mamat chinese tu balik apa encik suami aku cakap.. encik suami aku cakap minta dia tanggung semua total bil kat bengkel kang.. dan dia pun setuju..

Asalnya mamat chinese ni ajak pi bengkel yg dia biasa buat.. tp sorry la, encik hubby dah ada tempat bengkel yg dia suka.. tak kose dia nak pi bengkel lain yg dia lom tau kualiti hasil baik pulih tu kang..


Keadaan kete aku.. snap dlm keadaan yg samar2.. nampak mcm tak berapa serius je kan..


Nampak je macam tak serius..

Bila check betul2 baru tau bumper tu berlekuk2.. sopak2 kete aku.. hubby kata ni mau kena ketuk dan cat ni.. tak pun tukar bumper baru je terus kalau nak nampak lawa balik.. haihhh..


Dan ni lak kete mamat chinese tu.. mujur kete dia jenis kelisa.. kalau mpv mau lg kemekkk kete aku.. huhuhu..

Aku snap guna hp je masa ni.. gmbr2 lain tu aku snap guna kamera biasa.. kamera memang sentiasa ada dlm beg kan.. mesti hairan kot mamat chinese tu sbb siap ada kamera bagai.. kehkehkeh..

Cuma nak ambik gmbr kerosakkan kete dia je tak sampai hati guna kamera.. pakai hp je snap, baru nampak tak ketara..


Ni snap pg2 td..


berpanau2 berkurap2 kete..


berlekuk2..


Tengah pilih waktu sesuai utk hantar bengkel ni..

Apapun plan malam td utk tengok teater upin ipin tetap di teruskan.. anak2 sangat terhibur.. yg tu nanti aku cerita.. hubby tak dapat pegi sbb dia terlampau sibuk kat opis..

Lgpun dah janji dgn anak2 dr bln lepas lg nak bawak pi tengok upin ipin kan.. tu yg tunaikan gak tu.. hari weekend komfem penuh kot..

Apapun syukur Alhamdulillah anak2 takde apa2.. tak panik pun masa alami kejadian malam td sbb dah pernah lalui perkara mcm tu masa bawak myvi dulu kan.. mujur kos perubatan kete ni di tanggung mamat chinese tu.. legaaa..


20 comments:

lieyalatif said...

syukur ana n anak2 takde ape...n syukur jugak dpt settle masalah dgn senang.....

CeqGu said...

adehh sayangnye kete baru..bior ler bercalar kete..asal tuan punya keete n anak2 selamat

Zaila Mohamad said...

syukur sebab mamat tu nak bertanggungjawab..hensem tak chinese tu?? ekekee

mamaamni.blogspot.com said...

mujur ana ng anak2 takde apa....cantik keter..wooo

DeQWa said...

cian ngan kete baru tue...
nasib baik jugak cina tue senang dibawak berbincang...
papepun alhamdulillah kak ana & anak2 xde ape2...

miSsMawar... said...

alhamdulillah... nasib xde ape2 yg teruk berlaku... ;)javascript:void(0)

ellyn said...

kete baru yer... dulu gambor keta oren tu jelah yg kuar kat blog ana ni.. mmg la hangin encik suami kalau keta baru dah berlekuk2..

Gieyana said...

nasib baik mamat tue btanggungjwb..ratus2 gk nie kena although sket jer..

Anonymous said...

Hee..
alhamdulillah..tak de pe2 prob..
dengan Izin-Nya..
wah..seronok anak2 dpt tgk upin ipin ya..
hee..take care ya..

:: Riri-Fatieha ::~ said...

kira kuat juga kete kak ana kan.. tak teruk jika nak d bandingkan dgn kete chinese tu... hehehe... dan nasib baik dia nak bayar kos perubatan kete kak ana tu...

CoCo said...
This comment has been removed by the author.
CoCo said...

wow keter baru... myvi olen mana?

Ena said...

nasib baik dier nak tanggunggjawab..
nak nak keta baru pulak tu kan.. mau nyer tak berderau darah incik suami.. hehe

Fariha Sulaiman said...

Memang bagus ar u punya action, tak panik walaupun kena langgar.
Fariha pon baru eksiden last week, kena langgar lari, tapi sebab panik nye pasal tak sempat nak tengok nombor plat orang tu.
Next time(hopefully tak de next time la kan..), kena tenang cam u. Jangan panik2.

inazamri said...

alhamdulillah anan dan anak2 semua ok.Lega gak semua kos baikpulih nnt ditanggung oleh mamat chinese tu

Anamarza said...

Kita punya nama yg sama (^_-), psttt syukursemua selamat ya, mmg ngeri kalau berlanggar ni

btw salam perkenalan dan follow sini

ieda said...

nasib baik la xde sape2 cedera n chinese tu bertanggungjwb mengaku salah dia

BaNaNaS! said...

sue, ai penah kena langgar ngan chinese & indian.. ngan chinese senang kira, salah dia ngaku salah, takder gado2 ngan indian u paham2 jer la.. sah2 kuor parking tak nengok belakang terus bam! ckp banyak plak tu, ai malas nk layan teruh snap gambo kete dia kete ai pastu report...

nasib bekkkk report rupanyer kete ai kena rm 3600++ hadehh kalu dia setel takder nya dpt figure tu hahaha nmpk kemek sket jer.. tukar part baru teruih..

apapun hati mmg tercalar bila kete calar hahahaha

Cik Puan Izan❤ said...

dah tukar keta baru ker? ingat myvi yg kena langgar...

Unknown said...

Kalau calar skit2 bleh guna scretch remover jer...
http://muslimchoices.com/?p=scratch_remover

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...