NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, October 27, 2010

SeSi MeMbOtaKkaN KePaLa aLya

Sila baca betul2 ye.. bkn kepala Alisya, tp alya anak adik aku tu.. oleh kerana mak bapak dia tak berani, meh aku yg buat.. aku berani aje... walaupun sbnrnya tak bertauliah pun.. kah kah kahh..


Ni peralatan yg aku gunakan.. pinjam laki aku punya.. pinjam ye bangg.. hehehe.. lupa nak minta izin dpn2.. minta izin dlm blog je lah ye.. tu pun kalo abg terbaca entry ni.. kikiki


Aikkk.. ni mau botakkan kepala ke atau tetak ayam neh... kekeke.. dah le tak mandi pg lg.. padahal dah tghari dah time ni.. bini sapo la tu kannn.. miahahaha..


Dah mcm dukun lak.. bertapa jap sblm operasi bermula.. hahaha..


Ni adik pompuan aku tu.. mak kpd alya.. opsss.. dia pinjam tudung aku ye.. kena mention kang korang tertanya2 lak mcm prnh tgk tudung dia pakai tu.. wakakaka..

Motif nak tetak bola..???

Dan ini mangsanya.. terbeliak mata budak tu tgk pisau cukur tu.. ekekeke.. jaga2 cik salmah.. jaga2..


Muka cuakkk.. tau takutttt.. sbb dia tau agaknya yg nak botakkan ni pun bkn terer mana pun.. hahaha


Sesi tanggalkan baju, baju budak tu ye maksud aku.. pastu tabur bedak sket kat keliling leher dia.. kang rambut2 tu melekat2 kat badan lak kalo tak taruk bedak..


Tekun menjalankan tanggungjawab.. seriuss je muka... :-p


Rasa mcm sayang je nak gondolkan sbb rambut budak ni ikal2.. lebat lak tu.. tp aku gondolkan jugak.. muahahaha


10 minit yg pertama dia elok le dok dendiam.. pastu dah mula rimas.. ish3x..


Sampai sangap2 lg tu..


Alololooooo.. sempat lg hang nengok kamera ye nakkk..


Aku potong pendek2 je.. nak cukur licin tak dpt le sbb budak ni dah tak reti nak dok dendiam.. melalak2 sudahh.. aku nak wat keje pun rimas.. hilang konsentrasi tauu..



Part ni paling leceh sbb leher dia lom kuat lg kan.. sket2 tersengguk.. so kena betulkan kepala dia je.. kang kalo tak trim yg belakang kang mau jd shoalin lak kang.. shoalin kan dpn botak belakang ada rambut.. hahaha..


Sket2 aku cantas rambut dia.. budak ni pun asyik kentut2 kan akuu je.. serang hendap nampakkk..


Hasil separuh masa.. aku trim la lagi kasi pendek betul.. sbb tak cukur licin kan, so kita trim jd pendek2 pun dah kira ok..



Hambek ko.. dah melalak2 dah nak nyusu.. pastu dgn rimas lg sbb tak mandi.. sape suruh bgn lambat sgt.. hahaha


Ni le hasilnya.. bertakek2 aku kerjakan anak org..

Dpt cukur sikitttt je.. korang perasankan bahagian mana.. nak teruskan cukur dah tak sampai hati dah sbb dia punya melalakkk... adehlaaa, mcm kena dera..


Dah siap mandi2 pun time ni.. time to sleep le.. tu melalak lg nak nyusu le tu..


Pengsan sudahhh.. hehehe..

Nenek dia kat kampung tak tau pun yg aku nak botakkan rambut budak ni.. mau terperanjat org tua tu kang.. hahaha.. adik aku balik kampung mlm ni..


13 comments:

OneSimpleMother said...

salute la ana.. akak tak brani! hasben yg botakkan luqman dulu. tolong pegang jer.. hehehe

Rizziela said...

beraninya...saya nak gunting pun takut :D

ieena said...

wah berani sggh leh botakkan kepala baby tuh...akak dulu semua anak mak dan bidan yg buat...seram weh...masa bidan buat pun x sampai ati nak tgk tuh sebab kepala berdarah2..ngeriiii...

Ana Suzana said...

Ummu luqman..
ntah, tetiba berani melampau lak sejak ada anak pertama lg.. ekekekke..

Ana Suzana said...

Rizziela..
saya gunting aje semua rambut anak2 saya.. kadang2 bertakek2 rambut diorang.. wakakakka

Ana Suzana said...

ieena..
uikkk..biar betul sampai berdarah2.. ngeri la pulak.. ish3x..

Shahayu said...

teror tol la.. salute la... nanti bole buka salon khas untuk membotakkan rambut baby.. bagus x idea tu.. rasanya blom ada org buat.. hehheh pastu kitaorg ramai2 jadi pelanggan...

Shahayu said...

rupa ana ngan adik ana sama jer... cam copy & paste.... dua2 kiut comei je......(hamboi...kembang .. kempis... kena puji... heheh heheh)

Ana Suzana said...

Jasayu..
wahhh.. tidakkkk.. ekekkee..

muka kami mmg sama sbb kami kan adik beradik.. kekkeke.. pastu kiut lak tu.. wakakaka.. blm puji lg dah kembang kempis dah tau.. ekekeke

ibuayu said...

cayalah.....kelakarlah ana ni

Insyirah Store said...

respeklah ana ni...
kami dulu pakai gilet mak tiga jer kasi botak kapla 4 orang anak kami..
cuma yang no. 5 ni..tok imam pulak terus cukur kasi botak.. tak kasi can pulak tu..gondol terus..
tapi anak-anak kami semua rambut nipis2 je.. 3 tahun kemudian baru lebat balik

Ana Suzana said...

gdeez..
ana je yg berani.. dah tu yg lain penakut nak buek camno kann..kikiki

ctie said...

salam...cayalaa ana...dgn tenang membotakkan rambut baby tu... saya pn br cadang membotakkan rambut baby dlm mgg ni...masalahnya..rambut baby saya tu lebatnya x tau nk ckp.... hitam berkilat..hehehe nampaknya kene beli mesin cukur cm ana punya tu laa kot br ok.kalau nk harap pisau blade tu mmg x jln kot..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...