NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, November 10, 2009

NgaNtuK + LeTiH

Koranggg...time aku tgh taip entry ni
Aku teramat amat laaa mengantukkk..huhuhuhu..
Sbb mlm tadi tiga2 anak aku dera aku..

Aippp...!! ingat mak bapak je ke leh dera anak
Anak2 pun boleh dera mak bapak jugak tau..
Aku letih sgt smpai nak bukak mata ni pun berattt je

Tapi aku tetap taip entry baru utk tatapan korg
Ececehhh..mcm la korg heran benor kalau xde entry br kan
kahkahkahkah..


Tengokkkk...singa2 ni pun ngantuk mcm aku
Agaknya diorg pun kena dera mcm aku jugak..!!
hehehehe..

Gini ceritanya, mlm td anak2 aku tido awal..
Aku x tau nak kata la,jenis apa anak2 aku ni..
Sbb kalo tidokan lmbt bermasalah..
tidokan awal pun bermasalah jugak..camne tu..??adehh

Bila aku biar diorg dan x paksa diorg tido,
mau kol 3 pg br diorg lelap..
diorg ttp cergas bermain smpai aku naik hantu..!!
sian hantu tu kan, smpai aku terpaksa naik kat dia..hihi

Dan bila kol 9 mlm aku kerah masing2 suruh tido..
Diorg akan automatik terbangun balik 2 jam kemudian,
pastu boleh main2, gelak2, gaduh2...dan tido balik kol 3 pg

Lewat2 4 pg baru diorg lelap..
kadang2 kan aku tak bg diorg tido siang supaya mlm cpt tido
Tp mcm aku ckp td lah, tido awal pastu bgn balik..
pastu aku yg penat pot pet pot pet..


gmbr2 yg ada ni sume aku google je ekk...
ntah sape2 punya aku x tau..hehehe..

Ok..balik kpd story..
korang rasa apa lg aku patut buat ekk..
sampaikan bila aku cite masalah aku kat paed budak2 ni
doc tu ckp dia suruh bg ubat selsema yg effect ngantuknya kuat

Alisya kurang sikit la ragamnya
tp tido dia always terganggu gak kan sbb berdua tu memekak
aduhaiiii...hampir setiap mlm mcm ni wehh..

Laki aku smpai xleh nak watpe dah..
dia cuma mampu tarik selimut dan Zzzzz..
dan aku tak slhkan hubby aku pun
sbb mmg budak2 ni xterkawal..


Ni gmbr hiasan ye..aku tak nguap mcm badak..!!

Sape kata jd surirumah ni tak letih
Bkn org bekerja je letih tau..
Surirumah ni 24 jam wooo keje dia..
selagi tak tutup mata..keje..keje...kejeee...

Aku ckp begini sbb kdg2 org laki2 fikir
jd suri rumah relakss je...haipppp..salah tuuu...
Ni khusus surirumah yg ada anak2 ye...


Tgh aku taip entry ni jugak,
anak2 aku sume tgh tido terbongkang ( phm tak..hehe)
Qada' tido la tu...yg ngengada tido lewat2 tu nape..???

Mlm ni apa pulak kisahnya aku xtau
Rasa2 mcm sama je..aku la yg penat..
sbb bgn awal pg..masak lauk, kemas rumah, wat breakfast

Tp dlm masa penat2 pun sempat gak lyn tenet tu
siap update blog lg..hehehe..lyn stress namanya..
tp serius aku ckp..aku xprnh ada masa utk diri sdiri lg

Di mana ada aku, di situ ada anak2..
Keluar terapi minda( shopping or lain la) tanpa anak2
hanya sekali je prnh buat..yg lain sume dgn anak2..

Nasib baik hubby aku rajin bwk pi holiday
Tp tetap mencabar gak holiday dgn anak2 kecik ni
apapun..aku jugak takleh pisah dgn anak2 aku..
asyik teringat2 je kang..hihihi..

Oklah, tu je luahan hati pg ni..
nak smbg tido sat time budak2 ni tido
sape2 ada nasihat, idea, pendapat sila bg ye..
Nak bg pendapatan korang pun boleh..!!!! di alu2kan..

Wassalam....

6 comments:

Some1...somewhere...somehow... said...

cik sri siantan,
try buat mcm ni...pukul 11mlm...
masuk bilik, pasang lampu tido, on ekon, ttp pintu,tingkap,langsir,radio,tv,lappy...segala mak neka yg menganggu ler...biar sekeliling sunyi sepi. nnt bila depa dh tido...baru ler mu on balik segala bhn hiburan...

tp buat mcm ni pn bkn skali buat terus jln...2,3minggu gak baru berkesan!

Ana Suzana said...

sume di atas mmg ku buat KECUALI tutup tv, tutup lappy, tutup tingkap (x prnh bukak pun)..

akan di cuba..tp bapaknya dah satu hal sbb dialah yg lyn tv dlm bilik..dia mls tgk tv kat luar..

mamataya said...

ana..

anak mu tlebih aktif la.ku rasa diorang dah terbiasa rutin mcm ni..mlm mesti nak aktif..ku rasa..apa kata siang2 mu bawak anak mu g padang ke? main beskal ke? aktiviti la...nnti umah baru lapang kan? so merata diorang boleh g.....so malam batteru sure kong sbb dah penat..shazzy pun kalau duduk kat umah je .tak cepat nak tidur.tp kalau bawak jalan dia mcm penat malam tu...

pastu...apa kata...tutup segala yang ade..biar gela gulita.bukak TV mmg la diorang tak tidur..

minum air manis (gula ) pon anak blh aktif


mcm shazzy malam senang tidur.....dah gelap tu dia mmg tau kena tidur.

myb nnti ain dah sekolah mlm dia blh tidur lena kot?


panjang lak coretan ku...

Ana Suzana said...

ME..
nak buat aktiviti luar skrg tak boleh sbb hujan sokmo setiap ptg..
kalau kitorg bawak jln2 kat shopping mall pun utk bg dia penat, yg pasti dlm kete otw nak balik umah tu dia tido..

dan hasilnya bila dah smpai umah diorg segar balik..huwaaaa...

yg pasti, kalo hari tak hujan pun, ku tak sure mampu atau tak heret tiga2 sekali kuar gi tmn main2..mcm kasar pulak sebut heret kan..kekekeke..

mamataya said...

ana...

tunggu umah baru la kan? x lama lagi la..

anyway..ku sokmo terkejut tiba2 ade lagu nur kasih..kkkkek

Ana Suzana said...

uik ME..bkn dah lama ke tema blog ku lagu nur kasih..??awat terkejut lak..kekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...