NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, May 08, 2013

LoRi HaNtu

Ni nak citer pasal lori hantu.. bukanlah maksudnya lori tu ada hantu.. tapi aku panggil lori tu lori hantu sbb lori tu selalu bawak melulu di atas jalan raya..


** gmbr ihsan google.. 

Selalu sangat lori2 camni terpelantingkan batu tau.. aku kalo nampak lori camni dekat lorong bersebelahan atau pun di depan aku,  aku akan cepat2 pintas sbb bahaya kalo dekat2..

Kang tau2 je kang ada benda terpelanting depan cermin kita kang.. pernah dulu cermin kete myvi aku dulu retak gara2 lori ni terpelantingkan batu.. huhuhu..

Dan insiden terbaru tengahari tadi sewaktu aku dalam perjalanan nak hantar anak ke sekolah, tetiba lori hantu dari arah bertentangan masuk lorong aku dan hampir2 nak bertembung dgn kete aku..

Berderau darah aku masa tu.. hanya Allah je yg tau perasaan aku masa tu.. aku sempat high beam dan mujur lori tu sempat mengelak dan masuk lorong dia semula..

Aku rasa pemandu lori tu tersalah budget kot, mungkin dia fikir yg tu lorong yg betul padahal ko dah masuk jalan bertentangan.. 

Alhamdulillah Allah masih panjangkan umur aku.. aku dah terfikirkan anak2 je dah masa ni.. 

Buat kawan2 yg kejenye hari2 memandu macam aku, berhati2lah di jalan raya.. kekadang kesilapan/kecuaian pemandu lain tapi org lain yg terima padah..

Pesanan buat diri sendiri gak ni.. ohye, Alhamdulillah aku dah semakin sembuh.. batuk2 pun dah tak sekerap dulu.. cuma rusuk masih sakit lagi la kan.. hehe..

Okey.. jumpa lg di entry akan dtg.. 




13 comments:

IdaShazana said...

Mmg bahaya dgn lori hantu. Pernah dulu sebatang besi jatuh dr lori samp besi boleh tembus dari bawah kereta. Nasib tak kena anak yg ada kt depan
Hati2 memandu

A D I A said...

ingat ala2 pengundi hantu tadi heheh. #moodPRU13

"CT CoMeL" said...

kak...kite pun ingat lori bwk pengundi hantu tadi...hehehehe...take care kak..lebiuuuu

Bicara Hatiku Chayunk said...

hantu punya lori hantu.. berderau darah sy membacannya.. sbb pernah alami perkara yg sama cam ana jugak beberapa thn lalu.. masa itu ingat mati je.. drive sorang pulak tu.. bila dgn lori ni kita yg kena extra hati2.. x kira di highway atau jln biasa.. Utk ana, hati2 dijalan raya ;)

@izY@N said...

Samala kak.. Saya pun pernah gak kna langgar.. Abis cermin belakang berderai.. Badan sakit2 3 hari.. Mujur xde apa2..

mazs mazlan said...

Alhmdulillah

Nur Zulya said...

pernah kena himpit dengan lori hantu..padahal jalan kita,dia sibuk nak mencelah dengan laju.berderau darah.huhuhu

Nur-nba said...

Memang menakutkan.. Hati2 memandu..

tenku butang said...

haaiii.. FOLLOWER NO.4341

done follow/singgah sini.. jom follow/singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Hasida Mohammed said...

Itulah risiko kita sbgi pemandu..hya doa sj n takdir Allah blh melindungi kita..akk pn penah brselisih dgn lori yg sarat muatan batu jln, kbtulan jln yg lori lalu tu brlubg2 maklum jln dlm kampung..apa lg bila lalu tepi kreta akk btu trjatuh dr lori n menimpa tepi cermin , syukur cermin tak pecah cuma retak ckit, akk trkedu msa tu ingatkan cermin akn hancus...

QasehnyaRania said...

tu la takut je kan kena cermin keta

Man Umie said...

Awk sye pon bwk lory jgk dlu.yg awak g rapat blkng die wt pew.lg satu die brek angin.brek blom tntu mkn.kadang polis ke jpj thn memg la bnyk diowng slh sbb bnyk tk ikot peraturn.jgn ckp gitu kechk aty owng.bg owng yg mampu bleh keje ala khadr jew bg yg tk mampu pg2 dh kuar.k smekom

Azian Elias said...

usually they dont care pasal kita. maka kita yang mesti extra hati - hati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...