NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, May 31, 2013

DeMaM NaK DaPaT aDiK

Wah wahhh kemain lama lagi aku tak apdet ehh.. hehehe.. syok cuti sekolah ni sbb leh berehat puas2.. nak kuar merayap pun malas sbb dah hari2 memandu je kejenye kannn..

Jenjalan bersama family dah terlaksana pun di awal2 cuti sekolah.. kitorang gi pulau redang je.. sebab pulau redang adalah sgt besttt walaupun dah berkali2 pegi.. 

Citer kat pulau redang nanti aku apdet kalau aku rajin ye sbb aku sgt pemalas la peknen kali ni.. ish3x..

Ni aku nak citer pasal ica.. budak ni 2hb jun nanti genaplah 4 tahun.. dah nak jd kakak dah tak lama lagi.. 4 bln je lagi.. kejap betul peknen rasanya.. tup2 kang dah atas katil bersalin tunggu nak teran.. kikiki..


Ica malam td tidonya lambat sgt2.. dah la tido lambat, kuat mencekik di tengah malam lak tu.. 

Kena standby biskut feveret dia selalu kat tepi katil.. dia ni malam2 memang kejenye mengunyahhh aje..

Tapi tgh pagi td tetiba dia merengek2.. dia ni biasanya kalo dah tido memang lena sakan.. takde nak merengek2 melainkan demam.. 

Masa dia merengek2 tu aku tak bgn pun jenguk dia kat katil dia.. padahal katil dia sebelah katil aku tido je.. kikiki..

Boleh lak aku sambung tido sambil tarik selimut.. buruk betul perangai maknya.. hahhah.. ni acaner nak berjaga malam pasni bila dah ada anak kecik..

Aku ingatkan dia merengek2 jap je.. tup2 dia merengek2 lagi.. aku tgk jam masa tu baru kol 3 pg.. dgn mata separa celik aku tanya

 " naper caaa.. tido laaa.. "

Hahaha.. mengong tul aku kan.. ngantuk punya pasal sbb marathon layan drama Teduhan Kasih secara online.. hehehe..

Bila ica tak benti2 merengek baru aku bangun gi cek ica nape dia camtu.. lorrr dahi dia panas rupanya.. cek badan lak.. panas gak.. demam rupanya..

Sian ica.. terus aku angkat dia dari katil dia dan tidokan kat tengah2 antara aku dgn hubby.. kasi minum air dulu pastu kasi ubat.. 

Cool fever takde jadinya aku tampal koyok jelah kat kiri kanan dahi dia.. lap2 badan dia sikit kasi kurangkan panas.. pastu baru ica leh tido lena..

Setengah jam kemudian badan ica dah start berpeluh tanda suhu dah turun.. lega dah masa ni.. aku pun sambung la membuta semula.. hehehe


Siang hari ica masih aktif bila ubat tu masih berkesan..

Tapi start kol 2 ptg td dia dah lembik balik.. dia kata kaki dia sejukkk.. nak pakai selimut.. so aku taulah tu tanda2 badan dia dah start nak panas balik..


Terus aku ajak dia lepak bilik bawah.. lani aku tengah jaga dia.. tu yg tetiba terapdet belog tu.. hehehe..

Okey.. stop dulu sbb aku nak lap2 badan ica dan kasi ubat jap.. kang sambung membebel lagi ye..

** Alhamdulillah aku dah sihat 90%.. batuk dah jarang2 dah.. rusuk pun dah tak berapa sakit dah kalau tetiba batuk..

Mekasih pada kengkawan yg sentiasa bertanyakan khabar dan mendoakan aku.. ♥♥♥






13 comments:

Azian Elias said...

Masa anak umur2 cam ni lah teruk sikit.. cam akak, alhamdullilah dah beso2...sangat jarang sakit.

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak ana. comelnya ica. nak jadi kakak ye. hehehe kak ana. jaga diri bebaik ya. semoga sentiasa sihat dan kuat untuk memasak dan jaga keluarga. hihi

Azian Elias said...

Masa anak umur2 cam ni lah teruk sikit.. cam akak, alhamdullilah dah beso2...sangat jarang sakit.

Syue Mustafa said...

Kesian Ica. Semoga cepat baik demam.

cplud miera said...

ciannye ica. moga cepat sembuh ye sayang :)

meera said...

Boleh plk pkai koyok klau xde coolfever..!! tolong rerajin update. Puan Ana ooii.. Rindu dede.

naza qibs said...

Olololo ciannyer ica...get well soon cayang........

UniMeOw said...

get well soon ica!muah~

Hasida Mohammed said...

Demam nk besar, elok lah demam awal in shaa allah nanti dh dpt adik, ica tak demam lg..n ana pn kena jga kesihatan trmasuk pantang mkn pe2 yg blh sbbkan batuk..

syalinda johari said...

Ica, moga cepat lega demam..mama ica ni kena praktis dah ni berjaga malam..kekekeke..tak lama lagiii jerr..take care k..

*cik cempaka* said...

sian nye ica...semoga ica sihat cepat yer...makan ubat tau...hehheee..

adda syuhada said...

huhuhuuh...cian dia..

rinduan citarasa said...

mcmana ica skrg. dh sihat ya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...