NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, October 14, 2013

BeRaLiH BuLaN

Sejak nureen dah umur sebulan ni, tido malam dia pun dah start nak berubah.. bak kata org tua beralih bulan..

Kalau sebelum ni setiap malam sampai ke pagi dia akan lenaaa je tido tanpa berjaga malam, lani dia dah start dengan peel baru..

Masa umur nureen masuk 31 hari, dia dah start celik mata kol 10 malam sampai 3.30 pagi.. kalo tido pun asyik terjaga je.. tido2 ayam gitu..

Aku memula okey lagi.. masuk umur yg ke 32 hari.. dia up lagi waktu berjaga dari 9 malam sampai 5.30 pg.. perghhh.. tak boleh jd ni..

Aku ngadu la kat encik suami yg nureen dah start buat overtime 2 hari ni.. bila encik suami tanya kenapa leh jd camtu.. aku cakap la biasalah baby, beralih bulan..

Encik suami lak cakap pesal nak alih2 bulan lak.. kalo tak alih tak leh ke.. cuba statik je bulan tu.. hahahha.. 

Ewahhh.. jgn tanya aku.. tanya la nureen.. huhuhu.. alaaa, beralih bulan ke hape ke bkn dia yg bangun nyusukan budak pun kan.. kekeke..

Takpe.. biar aku handle nureen kat bilik bwh, abg sila handle lg 3 org kat bilik atas ye.. anak2 yg 3 org tu semua tido dgn abah dia.. 

Opkos la akan ada aksi tendang menendang time tido sbb anak2 aku tido semua jenis lasak.. hahahha.. sian laki aku tido tak tenang sbb dok tepis kaki anak je.. kahkahkah

Tapi aku pun sama je.. tido tak lena sbb baruuu je mimpi nak masuk tetiba nureen lak bgn.. haihhh.. semalam sampai ngadu2 kat encik suami kepala berdenyut2 sbb berjaga lama..

Dan malam td Alhamdulillah nureen back to the normal.. dia dah tak berjaga mcm 2 malam yg lepas.. harap2 malam ni dia tido lena la jugak kan.. fuhhhh.. 


Kol 8 pg budak tecit ni aku dah mandikan.. paling lewat pun kol 11 baru aku mandikan.. lewat mandi if aku bantai tido sama2 dgn dia.. hahaha..


Sorry la gambar semua malap2 sebab lampu bilik aku suramkan.. kasi mood tido utk nureen.. hehehe


Sebelah mata tido.. sebelah lg celik.. acaner tu.. hahaha



Sekarang dah makin terer kuarkan tgn gak.. so far setakat ni aku masih ajar dia tido berbedung.. 

Kurang sikit dia nak terperanjat sbb yg lagi 3 org tu kalo main memang riuh rumah oittt.. 

Takkan nak suruh memasing senyappp je kan.. main hapenye kalo senyap2.. cuma takleh la bising sgt2..


Ni gambo td.. ica tido ptg sbb dia bgn awal sgt.. Sian dia.. dok tanya bila leh pegi sekolah.. dia rindu kwn2 dgn teacher dia..

Dah la tahun ni last year dia kat situ.. tahun depan aku sekolahkan dia kat genius aulad yg kat shah alam ni je.. baru je bukak genius aulad kat sini.. dekat sikit dgn rumah..

Pasni tak dapek la aku nak berkampung selalu kat ikea, ikano dgn the curve lg dah.. uwaaa..


Ain seronok la dia dpt cuti arini.. tak semua sekolah cuti kan.. ke memang cuti eh.. hehehe..


Main la korang ye.. nak ajak kuar umah tak leh sbb pantang lom abis.. tp semalam aku kuar gak ikut encik suami beli barang dapur..

Malas nak listkan apa yg perlu di beli.. baik aku ikut sekali dan pilih sendiri tu ini.. muehehhe..



Apa lagi nak citer eh.. ngantuk benonye ptg2 gini.. lagi2 bila tengok budak 2 org ni tido.. 

Nak join tido kesian lak kat 2 org yg kat luar tu.. kena bg perhatian gak.. okeylah.. kang ada idea aku apdet lg ye.. tataaa..




12 comments:

izzeyda said...

nureen..nureen..sian kt ana kena bjaga 2 mlm berturut2..sesaja la tuh nak kacau mak dia tido..moga2 lps ni nureen tak wat mcm tuh dah..sian kt ana kn,tido tak cukup..

Unknown said...

akak ni hebat la.. kalo lelaki, surrender gak tuh. haha

Ana Suzana said...

Saje je nureen menguji ketahanan mental dan fizikal.. kehkehkeh

Ana Suzana said...

Adik zarif..
Semua mak2 adalah hebat.. percayalah.. hehehe

Su Hamid said...

mak nureen hebat, insha allah dapat melalui fasa beralih bulan dgn lancar ;)

mamabeauty said...

Dah lama x ada anak kecil hehe tapi rindu sesekali tgk gambo Nureen ni..


-mamabeauty1.blogspot.com

PetakBunga said...

susah nak bekung anak kita... bila dia sedar, asyik nak kuar tangannya..tak dapat keluar nangis hu..hu..

PetakBunga said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

kak ana...ifa rasa nureen ni mcm ank akak yg lelaki tu muka dia, hehe

and satu lg, rasanya dulu kt area kerusi urut tu ada akuarium kan kak??

Ibu Lala said...

Mmg penin kan kalau tak cukup tido

Ana Suzana said...

Ifa..
Malas dah nak bela ikan dlm rumah.. sedekah kat kwn hubby je akuarium tu.. heheh.. and yes nureen iras muka apis.. kikiki

Cik Ecah said...

sudaa nmpk muka nureen mcm muka ica....hahha ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...