NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, September 19, 2013

NuReeN NaK PeGi CHeCk Up

Selamat pagi..!!

Hari ni nureen nak kuar gi spital.. ada temujanji dgn doktor.. tapi bkn aku yg drive la kan.. encik suami cuti keje arini sebab nak uruskan kitorang..


Seperti biasa nureen sangat baik di malam hari.. tido dgn lenanya dan bgn 3 kali je utk nyusu.. 

Aku lak ambik kesempatan tido lambat2 sbb nak layan drama online Cinta Jannah.. dah tengok kat tv tapi nak tgk lagi nak kasi feeling2 sket.. kahkahkah

Walaupun tido dah tak lena sbb kena set kepala otak ni bgn 1 atau 2 jam sekali, tapi aku tetap rasa cergas siang hari.. 

Waktu siang aku bantai gak la tido 2 ke 3 jam.. tapi kekadang tak tido pun sbb nak teman anak2 yg lain.. 


Budak hepi kenyang susu.. kikiki

Arini nak bawak dia jumpa paediatric utk cek kuning dan cek paru2.. nampak macam kuning2 sikit kan.. biasalah baby kalau ada kuning sikit2.. 

Tu hari dah cek kat klinik biasa.. doktor kata tak ketara kuning dia.. takdelah sampai nak kena warded bagai kan.. 

Dan hari ni harap2 paediatric akan sebut mende yg sama.. mudah2an nureen baik2 saje.. Amin..


Pukul 8 pg adalah waktu nureen celik mata.. boleh di katakan tetiap hari dia akan bangun time camni..

Mcm tau2 je waktu utk di mandikan.. biasanya sblm mandi aku akan jemur dia jap biar kena cahaya matahari pagi..

Bukan le jemur tu bermaksud sidai kat ampaian kann.. hahaha.. aku kendong dia, eh kendong ke panggilnye ek.. ahhh korang buat2 paham dah la.. kikiki

Aku kendong si nureen ni dan bawak kat dapur.. bkn nak suruh dia masak atau basuh pinggan bagai, kat dapur kat tingkap area sinki tu cahaya matahari akan masuk ke dlm umah aku..

Haaa kat situlah aku akan lepak kasi nureen kena cahaya matahari dlm 5 ke 10 minit camtu.. sambil lepak sambik minum milo.. aku jelah yg minum.. hehehe

Lepas tu baru mandikan dia kasi wangi2.. aku yg mandikan sendiri sbb mak bidan tak datang dah arini.. 

Mertua aku tak berani nak mandikan sbb dah lama dia tak mandikan baby.. lg2 dak kecik cam nureen kan..


Dah wangi dan bedung siap2.. nyusukan sampai kenyang dan biar dia tido..


5 minit kemudian dia dah berjaya kuarkan tangan.. haihh la dak kecik ni.. 

Bkn aku tak kasi tak berbedung.. tapi kang jap2 tgn tu terangkat2 sbb terkejut dengar bunyi tu ini.. 

Kalau terkejut2 kang abis la tido tu terganggu.. Ngada2 tau.. so aku bedung la lagi sekali..


Dan dia berjaya lagi.. 

Geget kang baru tau..!!!





14 comments:

Unknown said...

alololo comelnya dia... nak pegang..nak dukung.. teringin.. :)

Ibunda said...

Mmm suka sgt bau bby.. Nak2 baru lepas mandi...
Kiss n hug to nureen yer ana

MOMMYLIN said...

baby sekarang ni kan, memang aktif... bedung kuat cmner pun, tgn mesti leh kuar...

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak ana. alahaiiiiii nureen pandai keluarkan tangan dia ye. lawak tengok. bestnyaa dapat bau baby kecik. kak ica tak jeles ke tengok adik baru dia kak?

ietams said...

comeyyy!

Unknown said...

terus terasa nak beranak lagi...

Anum said...

tomeinya

Liza Hashim said...

Anaaaa tomeinya nureen.. tk sabar nk dapat baby la.. rindu bau baby.. hik hik hik.. selamat berpantang ana.. :)

Unknown said...

geram tengok nureen senyum..comeyyyy..

cahayahidupku.blogspot.my said...

Comey nya senyum budak tecik ni... geram akak tengok Ana...

Unknown said...

kelakar pulak tgk tgn dia x reti dok diam kt dlm kan... hehehe... baby zaman skrg... nak bebas je, bknnya blh bedung ketat2... hehe...

Unknown said...

salam kak ana,nk tanya brape ek kos kak ana bersalin kt pcmc?total semua waktu discharge brape?klu hrga ok,nk brsalin situ jgk le..hehe

Unknown said...

salam kak ana,comel baby!!
nk tnya la aritu masa bersalin,berapa total kak ana byr ek..nak tau rating kt pcmc skrg ni berapa ye.
TQ

izzeyda said...

bdk kecik skrg mmg mcm tuh..bedung mcm mn pun tangan kejap jer dah kuar..hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...