NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, July 05, 2013

CHeCk Up BuLaNaN

Malam td kol 8.30 malam aku kuar umah sorang2 sbb nak buat monthly check up.. anak2 semua hubby yg jaga sbb nak angkut sekali memang tak koser le aku.. letih layan karenah kang.. 

So baik aku je yg gi klinik sorang2.. aman sikit klinik tu.. kang kalo bertiga ni ikut abis la dok main kejar2.. stress mak buyong ni kanggg.. kikiki

Temujanji dgn doktor kol 9 malam.. tu yg kuar kol 8.30 tu.. anak2 aku suruh siapkan homework yg cikgu masing2 bg.. 

Mujur malam td tak ramai makyong yg buat checkup.. so tak la lama sgt nak tunggu turn..


My pewot.. ngeeee.. nampak kecik je perut mcm peknen2 yg sebelum ni.. dah orgnya pun kecik kann..

Masa timbang berat mlm td berat aku dah meningkat ke 48kg.. wahhhh bertambah berat aku.. naik 10 kg dari sebelum peknen.. =)


Masa ni tak sabar nak tengok kedudukan baby.. harap2 tak breech lagi.. 

Peknen kali ni asyik breech lak baby.. sebelum ni tak pernah lg alami situasi mcm ni.. so cuak la jugak kan.. 


Elok je doktor masuk dan buat ultrasound,  doktor cakap baby masih breech.. wuwuwuuwu.. 

Doktor cakap jgn risau.. selagi baby lom 36 minggu masih ada harapan dia akan pusing balik pada kedudukan sepatutnya..

Doktor cakap kena kerap bersembang dgn baby pujuk dia pusing balik.. tetiap kali ada kelapangan memang aku akan sembang2 dgn baby.. lagi2 kalo baby tendang kuat sangat.. hehehe..

Biasanya baby ni akan melasak yg amat time aku nak tido malam.. masa tu humang aihhh berombak2 perut aku.. hubby aku pun terkejut bila tiap kali dia letak tangan kat perut baby terus kick kuat2.. kikiki

Tapi memang syokkk.. pengalaman yg takkan si ibu lupakan sampai bila2.. hihihi.. 


Ni pulak supplement yg aku ambik semasa kandungan dah trimester yg ketiga.. 

Tiap kali mkn pil2 ni semua mesti aku tercekik punyalah.. mau tak tercekik sbb semuanya kapsul besar2.. bergelas2 air aku teguk pun tercekik gak.. sedeyyy..

Nak taknak kena mkn gak sbb mahal woo set ni.. tapi ada gak aku skip2 makan.. hehehe.. tu tak termasuk ubat doktor bg lg tu.. nanges telan ubat byk2.. 


Susu lak aku minum anmum je.. tu pun aku start boleh telan susu masa kandungan nak masuk 6 bln.. sblm ni kalo nmpk susu mesti nak muntah.. ish ish ish..


Ni pun aku telan gak..


Ni pun aku amalkan jugak.. nak minum yg asli punya tak lalu lak tekak aku nak telan.. hehehe

Minyak kelapa dara pun aku telan gak kalo aku ingat.. aku beli brand cosway je.. tapi tulah, bila terlampau byk sgt nak di telan aku jd lupa.. tak pun buat2 lupa.. kehkehkeh..

Apapun aku harap sangat baby aku ni sihat walafiat dan kedudukan tak songsang bila tiba waktu nak bersalin.. doakan ye kwn2..

Buat encik suami, jangan lupa ye buatkan air selusuh mcm selalu bila tiap kali dah dekat2 waktu nak bersalin.. ^_^

Okeylah.. nanti aku apdet lagi..



15 comments:

Kuazue Mohamad said...

huhuhu jeles nya cik azue..peknen pun berat 48kg..huhugu...cik azue yg dah 6 thun x peknen ni dah statik pada berat yg teramat2 chomel nih...huhuhu..anyway..baca Quran banyak2 n tahajjud selalu..in shaa Allah di permudahkan...

norhasnizakhalid said...

semoga dipermudahkan ye..

Chekgu Azrine said...

Semoga dipermudahkan.

syalinda johari said...

dulu masa pregnant anak sulung anak sonsang jugak.. tp doktor cakap, time sujud tu sujud lama2, keadaan kedudukan kita sujud tu akan buat baby tak suka dan dia akan pusing nanti..in shaa allah..alhamdulillah anak saya pusing pada kedudukan normal..duduk saja2 nak sujud pun boleh..hehehee..take care okey..ringannyaaa diaa..berat saya 48kg tu berat masa form 5..hahahaha

Ana Suzana said...

Tulah.. ana mmg tgh amalkan sujud lama2 tak semestinya dlm solat.. tp semput gak posisi camtu kalo terlalu lama.. hehehe.. mekasih ye kwn2 atas nasihat dan doa..♥♥

Cik Matahariku said...

owh..tgh pregnant trimester akhir ye, sy pulak baru habis berpantang anak ke-5.Semoga selamat deliver baby..:)-

Diana said...

bestnya kak nak dapat baby..
Saya teringin namun tak dapat-dapat... Gomol je la yang ada sorang tu.. Tu pun dah besar dah..

Semoga dipermudahkan ye akak...

Acik Mas said...

Salam,
Wow bagusnya byk ambik supplement. Apa pun di harap kan semoga dipermudahkan semuanya. Amin

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila pun mkn herbausauda tue.. lain takde

Sya_Merpati Putih 88 said...

banyak ambik supplement tambahan bagus utk kesihatan baby dan mama...
semoga akak n baby sihat sentiasa...:)

Unknown said...

Salam Kak Ana, didoakan semoga dipermudahkan...saya ada satu petua yang pernak diamalkan sendiri iaitu dengan meletakkan headphone dengan bacaan ayat-ayat suci di bahagian bawah perut...dengan niat kita nak anak kita 'diusik dan mencari2 dimana bunyi2an tersebut'...apapun doa ibu adalah yang terbaik...:)

Aisyah said...

salam ana..akak terkantoi blog ana baru2 ni masa akak google pase pulau redang..lps tu terus baca..akak admire ana..pandei benor masak..wpun anak masih kecil, ngandung lg..ana buat semua koje rumah..

Unknown said...

biase le...sy pregnen pun pling berat 53 kg je...x sampai seminggu besalin...da turun 10kg blk...sampe le anak 5...

Unknown said...

banyaknya ubat, tak termakan rasanya.

Unknown said...

best nye kak ana nk dpt baby lagi kan..camne nk beli habbatusauda yg kapsul tu eh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...