NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, March 15, 2013

DaH 3 BuLaN


Alhamdulillah usia kandungan dah 3 bln pun.. segalanya Allah permudahkan di mana aku langsung tak alami morning sickness seperti kandungan yg sebelum2 ni..

Cuma perasaan malas, lemau dan mengantuk di awal2 mengandung tu standard la kot kann..

 Selalu gak peningg kepala bila tak mampu nak layan ngantuk gara2 bz ke hulu ke hilir hantar ambik anak sekolah..

Keletihan tu toksah cakap laa kan.. bila tiba time nak tido malam, bila dapat baring je atas tilam Ya Allah tak dapat nak gambarkan betapa bestnyeee dapat baringggg..

Maklumlah siang memang takde peluang dah nak golek2 lepas celik mata subuh hari..

Dan pagi hari rabu lepas aku kena jumpa gynae utk cek kandungan.. alaa checkup bulanan punya.. 

Lepas jemput ain dari sekolah kafa terus zass masuk ke klinik.. klinik tu betul2 depan sekolah ain je..


Peneman aku.. 

Pestaim dia ikut aku checkup dan dia dah paham yg dia bakal dapat adik lagi sbb sebelum ni dia ingat aku main2 aje..


Bila nama di panggil aku di suruh masuk bilik khas..


Pastu aku di suruh abiskan secawan air kosong.. tujuannya supaya masa scan nanti baby akan lebih jelas kelihatan..


Pastu kena timbang berat badan lak.. Berat aku baru cecah 42.2kg.. 

Lepas timbang nurse suruh naik tingkat atas utk jumpa doktor yg bertugas.. kat atas aku di suruh masuk bilik yg di sediakan..

Pastu aku di suruh baring atas katil sementara tunggu doktor sampai utk scan.. tak lama kemudian doktor pun datang..

Apa lagi, tunjuk la perut utk keje2 scan di lakukan.. saat paling best sbb nak tgk apalah yg baby dalam perut ni buat.. 

Kot2 la tgh makan saki baki kimchi yg aku makan tu hari ke kann.. kekeke..



Masa doktor scan memang jelas kelihatan yg fizikal baby dah terbentuk.. nampak kaki, tangan, kepala, badan.. 

Pastu siap aktif lagi baby ni buat pergerakkan berenang2 dlm perut... kiut betul sampai ain pun ketawa tgk baby tu bergerak2.. kikiki.. 

Jantina memang tak dapat nak detect la kan sbb masih awal lagi.. pastu size pun kecik lagi.. perut pun masih belum terasa gerakan/ tendangan baby..

Rindu giler saat2 mcm tu.. takpe, sebulan lebih lg dapat la rasa pergerakan tu kang.. kang mulalah perut berombak2 dengan sendirinya kang.. hahaha adeh laaa..


Memandangkan folic asid masih ada lagi so doktor bg kalsium jelah sbb aku tak boleh terima susu lagi.. 

Tak tau kenapa tiap kali minum susu perut aku jadi sakit dan sebuu je rasa.. bila rasa tak selesa terus takmo minum.. tu yg doktor bg kalsium tu..


Bil yg perlu di bayar utk hari tu ialah rm102..  takpe, yg penting aku tak perlu tunggu lama sbb rutin harian padat la katakan..

Next appointment bln 4 pulak.. so far apa yg di ngidamkan sentiasa dapat.. Alhamdulillah. . Moga kandungan ni membesar dgn sihat dan aku di berikan kekuatan.. Amin..





17 comments:

Zareena Bt Shahmarudin said...

Alhamdulillah. Tahniah. Plan nak bsalin kat mana nanti ana?

Zareena Bt Shahmarudin said...

Alhamdulillah. Tahniah. Plan nak bsalin kat mana nanti ana?

Ana Suzana said...

Plan bersalin kat tempat bersalinkan ica dulu.. Insya Allah

Suliana said...

Seronoknya. Nk prgnt lg tp aisyah kecik lg. Hehe

Ibu Lala said...

Tahniah. Syoknye tengok org dok pakat pakat peknen ni. Saya dah 38. Nak peknen pun ragu ragu.

aLyNnZ said...

Saat plg best biler dpt tgk bby kan..comel jer baby

Sheila Salim said...

assalamualaikum kak ana, bestnya. baby yang ke 4! semoga akak, keluarga dan baby sihat walafiat ♥

Chekgu Azrine said...

wow..excited je baca..xsaba nk tggu jantina bb..eh..tetiba..hehe

Najwa.H said...

Tahniah ana. Together2 la kita :)

Unknown said...

Cemburunye tgk berat kak ana..pregnant 3bln tp brat bru 42.2kg..ble la sy nk dpt brat cm akak..

Unknown said...

Alhamdulillah dan tahniah dr sy...

||alis|| said...

salam kakna.. alhamdulillah kandungan akak sehat.

salam sayang dari mekah ;)

Ibu Hadeef said...

Alhamdulillah kak ana..dah 3 bulan..aritu masa peknen saya pun xleh minum susu, minum aje muntah..so,doc pakar tu suggest saya amik Ostematrix Shaklee..1 biji bersamaan segelas susu, lagi senang sbb takyah bancuh susu..hihih

wani said...

semoga semua nya di mudahkan.. selamat mengandung

Ammi ArEeF ZyAd said...

saya rasa kak ana preggy baby boy sebb ngdung baby boy selalu xlalu minum susu like me hehe or benda2 berlemak

Nur-nba said...

Hope semuanya dipermudahkan..

Unknown said...

Tahniah sis ANA. Dah lama tak jengok blog sis..wow hebatnye.rejki kann.. sya nk cadang pd sis ana..utk peknen mai la try produk susu coloskim utk perbanyakkan susu ibu dan menjaga kandungan. Produk daripada zhulian. mai folo saya..
ninkbuyen.blogspot.com
0123651454..
msg la sya tak marah klu nk tnya psl susu coloskim...mmg elakkan muntah2..sya pun amalkan nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...