NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, February 16, 2011

BuaT PaP SMeaR DaN CheCk IUD

Isnin lepas aku ada temujanji dgn Dr Seri Suniza kat prince court medical centre (pcmc).. tujuan utama ialah utk buat ujian pap smear dan check kedudukan iud aku...

Di sbbkan temujanji tu pukul 11.30 pg.. maka gigih la aku kejut anak2 aku bgn awal sket berbanding biasa sbb diorang ni biasanya kol 10 pg baru nak celik mata.. hehehe..

Yg apis dgn ain takde masalah bila di kejutkan.. tp si ica ni alahaiii, melalak kemain lg tau bila kena paksa bgn.. bila bgn je mesti nak nyusu... kalo nyusu kejap je takpe.. ni nak lamaaaa.. tp aritu aku lgsg tak nyusukan dia pas kejut dia bgn.. terus ajak mandi je..

Marah tul dia.. nanges sakan le.. dlm bilik air pun mandi sambil guling2 ala hindustan gitu.. hehehe.. aku relaks je sbb dah biasa dah mcm tu.. kekeke.. pas siap je bebudak 3 org ni cantek2, turn aku lak nak bersiap.. time ni sume nak kena cpt2.. sbb nak kuar umah sblm kol 11 pg.. kang lewat lak kang..

Masa nak bersiap cpt2 time tu la aku hilang tu hilang ni.. masa nak mekap time tulah bedak aku hilang.. huhuhu.. aku mekap simple2 je.. taruk moisturizer olay sket, pastu tepek bedak baby johnson & johnson tu.. bedak tu la yg hilang.. ayakkkk.. takkan la nak pakai moiturizer tu je kot.. abis la nmpk oily muka aku.. huhuhu..

Sib baik aku terjumpa bedak compact yg ntah bila punya ntah.. tp dah abis la bedak tu.. just ada saki baki habuk2 bedak tu je.. kekeke.. aku tonyoh gak la kat muka.. sian kan aku.. aku lupa gi guardian la cari bedak.. anak2 aku pakai bedak aiken.. takkan nak tepek bedak tu pulak kat muka.. hehehe

Ok.. sambung balik citer pcmc.. aku gi sana dgn suami sekali.. aku mintak hubby temankan sbb kang sape nak handle anak2 time aku jumpa doktor.. tau2 jelah peel bebudak 3 org ni.. huru hara di buatnya kang..

Kami sampai kat pcmc tepat jam 11.25 pg.. memandangkan kami tak sempat nak bersarapan kat umah, makanya aku suruh hubby handle anak2 kat cafe bawah tu je.. mintak tlg hubby suapkan anak2 mkn apa2 je yg boleh bebudak ni mkn..

Nmpk dr riak muka hubby aku mcm dia risau je nak handle 3 org sekaligus.. kekekke.. sbb dia suruh aku bawak ica sorang je utk ikut aku.. tp aku takmau jugak sbb aku kata biarlah dia dgn kakak dgn abg dia sekali.. miahahaha.. saje nak dera hubby aku masa ni.. kikiki..

So aku tgglkan diorang berempat kat cafe.. dan aku cpt2 blah pi tekan lift naik tingkat 6.. masa ni dlm hati aku ckp good luck abang.. kah kah kah..


Ni la lokasi yg aku tuju.. rindu nak gi area sini.. dan paling best asyik dgr bunyi baby nanges je.. alololooo.. comeinye baby baru lahir nangess.. ^__^

Sblm jumpa doktor Seri aku gi toilet dulu.. bersihkan apa2 yg patut dulu.. hehehe.. ohye, kalo korang nak buat pap smear, make sure time tu time korang period tau.. kalo tak period kena tggu period yg akan dtg baru leh buat..

Sbb time period pintu rahim kita terbuka sket.. kalo tak silap aku la kan.. ingat2 lupa lak yg diorang bgtau aritu.. hehehhe.. tertelan semut byk sgt kot.. hahahhaha.. ok, pas bersihkan2 apa yg patut aku duduk dulu kat ruang menunggu..

Bila nama di panggil, aku kena pi check tekanan bp dulu.. pastu timbang berat badan pulak.. ohye, berat aku aritu 41.9 kg kot.. dah makin berat lak aku rasa.. pastu duduk lg tggu nama di panggil..

Dlm hati ni risau je kat hubby dgn anak2.. jgnla bebudak tu buat peel.. kang susah hubby aku nak handle.. tepat kol 12 tghari baru nama aku di panggil.. masuk2 je terus doktor tu kata lama tak jumpa.. pastu dia kata dia selalu baca blog aku..

Yg aku lak terus haaaaaa..??? ape..?? baca blog..?? adehhhh.. malunyeee.. doktor pun baca gak ye.. kekekeke.. kung kang kung kang la jap kami pasal blog.. dah lari topik lak kami masa tu.. kekekke..

Pastu baru masuk cite bab iud.. doktor Seri tanya tu ini.. aku pun jawab le.. ohye.. aku dah setahun tau pakai iud.. doktor Seri tanya gak ada tak suami komplen apa2 ke.. korang paham2 sudah la ye.. segan ehh nak citer detail bagai.. kuikuikui..

So far aku takde problem pakai iud.. bg aku senang yg amat.. sbb aku tak perlu nak ingat2 tu ini kalo telan pil.. sbb aku jenis susah nak ingat.. bila pakai iud pun peyed aku tak la panjang sgt.. paling lama pun 9 hari gitu.. paling cpt 4 hari.. lgpun kos nak pasang iud sgt la murah..

Iud aku expired 2013.. tp kalo aku teringin nak peknen balik aku cdg nak buka thn dpn je.. tgk la mcm mana nanti kan.. skrg ni kena buat time management betul2.. lebih2 lg ain dah sekolah dan aku lak yg hantar dan ambik.. aku dah tak dok umah selalu mcm dulu.. dah sgt2 bz sejak anak sekolah ni..

Pas dgr penerangan tu ini dr doktor Seri, barulah aku di mintak utk baring atas katil khas tu.. masa ni jantung aku dup dap dup dap.. bkn takut tau, cuma berdebar2 dan malu lak.. maklumlah, kena baring dan buat posisi mcm org nak beranak tu.. ahahahha.. maunya aku tak maluu.. miahahhaha

Memula doktor Seri scan dulu kedudukan iud aku.. doktor kata good, sume okey.. kedudukan dia masih cantekkk lg.. takde problem senget ke hape ke.. fuhhh.. lega part tu... dan skrg ni part nak kena seluk lak.. kena seluk utk ambik spesimen pap smear.. yeke spesimen.. aku main hentam je ayat ni.. maklumlah, subjek sains aku tak berapa nak terer sgt.. kah kah kah..

Pada yg takut2 nak buat pap smear tu takyah takut la sbb bknnya sakit pun.. sila buat setahun sekali ye.. sbb skrg ni dah mcm2 sakit perempuan yg ada.. so baik kita mencegah dulu kann.. buat ujian tu bkn lama pun.. tak sampai 5 minit siapp..!!


Sblm kuar dr bilik doktor tu aku sempat lg kuarkan kamera dan mintak tlg nurse kat situ snapkan gmbr kami.. blogger kenalah ambik2 gmbr ni kannn.. lps tu kenalah buat muka tak malu mintak org tlg snapkan.. kekekkeke..

Cantekkan latar belakang kami tu.. kat situlah aku baring utk buat ujian tu.. keh keh keh.. muka aku nampak sembab.. aku rasa sbb bedak punya pasallah ni.. tu yg tak berseri tu.. miahahha.. doktor Seri menten cunnnn.. nama pun doktor Seri, dah tentulah berseri2 orgnye.. hehehe..


Pas kuar dr bilik doktor aku kena tggu lg utk byr bil pulak..


Sambil tu aku usha2 anak minah saleh sblh aku ni.. kiutt gile budak tu.. Olivia nama dia.. gerammmm je tgk..


Sedang aku sibuk godek2 kamera, tetiba terpandang satu family ni.. mcm familiar lak muka yg pompuan tu.. laaaa.. rita rudaini rupanya.. anak dia yg sulong tu hensem.. tp anak dia masa ni moody sket.. merengek je.. hehehe

Rasanya rita dtg utk buat check up kot.. dah bape bulan ekk dia peknen.. comell je perut dia.. aku lak masa ni cover line nak snap gmbr.. konon2 nak snap gmbr olivia la kononnn.. hehehhe..


Ni masa suami rita tgh sibuk pujuk anak diorang.. anak dia nanges nak apetah.. biasalahkan bebudak.. mcm anak aku gak.. asal ada je benda yg diorang nak mesti nak kena nanges dulu.. cehhhh.. sabar jelah..

Pas settel bayar terus laju2 nak gi kat cafe bawah.. total yg aku kena byr utk kesemuanya ialah rm79.30..


Dr tingkat 6 aku skodeng laki dgn anak2 aku..


Diorang masih tak perasan aku masa ni.. hehehhe.. belon2 tu diorang dpt dr receptionist kat lobby pcmc ni .. so takdelah diorang buat peel.. legaa..



Hubby kata dia bg bebudak ni mkn nasi lemak.. ica je yg takmau makan.. budak ni memangggg.. nak aku gak yg paksa mkn baru makan.. kecik2 dah ngada2 nak diet.. babap kang baru tauuu..!!

Pastu kami pun berambus la kuar dr pcmc.. memula pi opis hubby dulu sbb hubby aku dah lewat masuk keje... pas hantar hubby baru aku pi hantar ain..

Ohye, aku pakai kete hubby sbb kete myvi aku dah 4 hari masuk wad.. hehehe.. so selama kete aku masuk wad, aku hanya pakai kete hubby je utk hantar dan ambik ain dr sekolah.. oklah.. dah merapu2 dah ni.. bye2..


17 comments:

Sari said...

pap semar ek? ksari smpai skang takut lagi nak buat..huhu..

Suliana said...

sy cuak skit pap smear ni kak.. anak dah 2 tahun baru sekali buat :-) tahun ni tak tahu la nak buat ke idok.. hehe

maza said...

PERKHH.. clear gambar2 tu.. cantik.. hehehe

MeM nak kurus said...

canggihlah Ana..sempat tu amik gambar Rita Rudaini...mesra je nampak...
ops lepas tajuk lak...xpenah lagi buat pap smear......

Miss Sasu said...

sy x pernh buat g nih. anak dh 2 tahun.. :D best jumpe Rita. comel ka die..:D

mekchu said...

mekchu ngan dr.paul tay.. dgn dia since kat Univ.malaya medical center (umsc) lagi.. serasi ngan dia.. walau pun jauh (sbn-kl) tetap nak cari dia jugak.. bila dia dah tukar pcmc terpaksa la bekorban duit, jiwa dan raga jugak.. hehehe..

hari tu masa gi sana jmpa gak rita.. tp aidil tak de.. nama anak dia tu ryann..

senang2 ada entry kat sini http://churalliya.blogspot.com/2010/11/budak-manis-ni-anak-artis.html

farah fauzi said...

ok jer tgk rita dgn husband dia tuh..hehe...gossip jap..

Lia said...

hehe.. mmg segan kan bila buat pap smear tu tp demi menjaga kesihatan (cewahh) relakan jelah.. heeee

Mek Rose said...

ooh..ingatkan mahal bila wat kat prince court..lebey kurang jela rege dia ngan pakar lain ek

sy lom penah wat
tapi kwn2 semua dah buat
tatau la nak buat biler..ish2

Aida Faris said...

hehehehe. kite pn jmp rita rudaini. n sempat snap picture tyme ngah keja kitchen 2.:)

zih@n said...

sy bru je buat pap smear bln 12 thn lps..tp klu xslp nurse tu kata klu period xleh buat..kena tgu 10 hr lps hbs period tu bru bleh..lg 1 sblm buat tu xleh ehem..ehem ngan abg..takut nti efek kputusan..

RuHiL said...

k. ruhil dari aleeya umur bape bulan ari tu ntah.. nak pasang iud.. tak menjadi2.. 2-3 menjak ni pon dok tepikir2 ag nak g pakai.. takut jugak tersangkut time blom sedia ni.. padahal sini free je.. huhu

Sue said...

sy tak penah wat pap smear. nk kata takut, tak jugak.. tp memang tak teringat langsung la! hehe.. ingat pas beranak dulu nk buat tp fully bfeed, tak period langsung.. bila da 2 kali period terus lupa.. then terus conceive lagi. ehehhe..

wah rita ridaini, happy tgk dia dgn aidil dah berbaik..

ibuayu said...

taknak komen pasal pap smear..nak komen tudung ana..lawanya.....

Ma Ri Ni said...

hi, saya nak tanya jer, betul q u buat pap smear kat PCMC, just bayar RM80 jer? saya ni takut siket nak pergi private hospital/klinik, takut nak tengok bil dia tau tau dah beratus-ratus or sampai pulak beribu-ribu, huf.... Sometimes saya rasa harga certain things sangat tak reasonable, kawan saya nak pasang IUD, dokter cakap RM700 (kat GMC), then cancel, mahal sangat, mahal giler. Saya plan nak lepas IUD, tp tak tau nak pergi mana, nak tanya dulu kot, jangan pulak nak lepas IUD pun dah kena charge beratus-ratus. TQ

cahaya kejayaan said...

Kak ana, sy pun pakai IUD tu kt PCMC gak dgn Dr Seri jugak..sy nk tanya, mmg kalau period tu dia kuar sikit2 ye? musykil jugak sy, nak2 bulan pose ni..walau kuar sikit tp pose ttp xboleh kn..huhu..sy msh menyusu..pelik gk sbb sikit sgt yg kuar tp berhari2..

Sufi said...

gara2 nak pasang iud baru buat papsmear..kantoi ngn doc,anak dh 4 bru buat..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...