NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Saturday, September 04, 2010

JaLaN - JaLaN CaRi HadiaH

Mlm td pas berbuka dan pas solat maghrib kami terus bersiap2 nak ke bangsar village.. tujuan utama ialah nak belikan hadiah hari lahir utk abah aku.. hari lahir abah aku 2 september lps.. hari lahir yg ke 63 thn..

Hubby aku la yg teramat excited nak cari hadiah utk pak mertua dia ni.. bertuah tul abah dpt menantu yg baik hati.. hehehe.. dan aku jugak bertuah sbb hubby aku prihatin bab2 yg melibatkan org tua ni.. mekasih banggg..

Kami sampai bangsar village jam 9 mlm.. agak lewat gak tu kan.. tp takpelah, target dah ada.. so tak perlukan byk masa nak cari itu ini..

Masa hubby aku tgh pilih2 hadiah yg dia nak belikan utk abah, aku pulak bawak ain dgn alisya gi Toys r us.. saje menjamu mata.. Hafiz lantak pi dgn bapak dia..hehe.. ala, dia tgh tido masa ni..


Alisya dgn ain sgt2 la excited tgk menan banyakkk.. lg2 yg kaler pink.. obses pink sungguh..!!

Aku layankan jelah, tp mmg target tak beli apa2 menan pun kat situ.. just cuci2 mata je tgk menan.. nak beli kirim salam le.. duit dlm wallet tak cukup.. hahaha.. sengaja..!!


Tengok tu, Ain siap posing lg woo.. kat tgn dia tu dah ada satu beg pink yg dia rembat.. beg sekolah katanya..

Pastu tup2 dia ternampak set meja mekap ni.. pink pulak tu.. lglahhh dia sukaa.. rege rm250++ kalo tak salah.. siap ada kusi bagai..


Ain dok belek2 muka dia kat cermin..

" cantek la mak cermin mekap ni.. kakak nak makkk.. kakak nakkk.."

" mak takde duit la kak, mak mana bawak duit.. sape nak byr nanti.. kakak byr la sendiri ye.."

Hahahha.. kejam punya statement.. Nak gi terjah hubby aku minta duit pun aku malas.. bkn apa, aku mmg nak elak beli menan masa ni.. kalo yg rege bwh rm20 oklah, aku leh consider lg..


Tak abis2 dia belek2.. mmg dia mcm sungguh2 nak mende ni.. huhuhu..

Bkn la aku taknak belikan, boleh aje belikan.. cuma taknak dia rasa terlalu mudah utk dia dapat apa je yg dia suka.. sesekali ajar dia mcm ssh je nak dptkan benda yg dia nak.. tak salah kot wat mcm tu..


Kesian pun ada time ni.. ish2.. kuatkan imannn.. hehehe

Pastu dia nampak lak set pari2.. bkn ikan pari.. tp ni set yg ada kepak kat blkg.. alaaa, kepak rama2 tu.. Ain kata set pari2 dgn tongkat.. aku lupa lak nama spesifik menatang ni.. kikiki

Bila dia nampak mende tu dia nak tu la pulakkk.. sume dia nak.. ish2.. rege rm30 ke bawah rasanya.. dlm rm25 kot.. ingat2 lupa lak.. pun aku tak tunaikan permintaan dia.. sbb aku pening nak pakaikan time bila menatang tu..

Pastu masam mencuka woo ain.. muka nak nanges pun ada.. tp nape ntah aku leh buat tak pedulik masa ni.. pelik gak aku ni.. korang tau, sbb dia tak dpt kepak pari2 ni dia melalak je td kat umah.. merayu2 mintak abah dia belikan jugak.. sian la pulak.. huhuhu

Tak psl2 laki aku marah kat aku sbb tak mintak duit kat dia utk belikan yg ain nak.. uhuk uhuk uhuk.. kita lak yg kena marah.. uwaaaa... mana taknya, tiap kali ain mintak belikan td aku cuma ckp " mak mana de duittt.." :-p


Alisya pun tak kurang hebatnya.. belek2 anak patung je kejenya.. terjerit2 nak tu ini.. nmpk tu nak itu.. nmpk ni nak ini pulakkk.. tak padan dgn kecik.. suara nyaring..!!




Cuba rembat apa yg dia leh capai.. kekeke


Last2 sekor anak patung pun aku tak belikan.. Ain tak minat lak anak patung yg bunyi2an ni.. dia kata takut sbb mcm cite Chucky.. hahaha.. Dlm cite Chucky tu kan, anak patung tu bunuh org.. tu psl ain takut.. kuikuikui.. selamat lg duit aku.. :-p

Sblm anak2 aku tak keruan, cpt2 aku ajak diorang berambus dr kedai menan.. hahaha.. tp aku belikan la jugak menan kecik2 yg rege rm10.. kira ada la jugak kann.. hehehe


Pastu terus aku terjah hubby aku yg tak sudah2 belek bende yg dia nak beli.. sampai dah nak tutup kedai tau bang.. rambang mata sungguh.. sukar nak buat pilihan katanya..


Hubby aku tgk belek2 jam


Mmg rambang mata tgk.. cuma fulus je lg.. huhuhu


Hafiz time ni baru mula nak sedar dr tido.. lama gak ehh tido.. bagus2..


Masih mamai2 lg..


Alisya tu bkn tido tau.. dia tgh gosok2 mata je tu..


Nmpk tak ain pegang bunga.. itu bunga dia ambik kat toys r us td.. aku belikan la jugak walaupun setelah berkali2 aku suruh letak balik.. yelah, nak wat hape dgn bunga tu pun..!!


Alisya dah start wat peel.. dia dah mula bosan terikat kat stroller.. ahahaha.. pening aku peninggg..


Aku pun bawak dia kat cermin dlm kedai jam tu.. bg dia main2 dgn cermin.. teruja lak dia masa ni seolah2 tgh sembang2 dgn kwn agaknya.. kikiki.. siap babai2 lg tu..

Setelah selesai memilih jam kami pun terus balik.. tak gi kedai mana2 dah.. budak2 pun dah bosan.. baik balik dr ngadap peel diorang yg bkn2 kang.. kalo kat umah nak melalak ke hape ke suka hatilah.. tp kalo kat public area malu mak tauuu..!!


Ni lah yg kami berjaya rembat utk abah.. harap2 abah suka.. apapun jasa abah tak ternilai dgn ni semua.. moga abah di beri kesihatan sentiasa, murah rezeki dan happy2 selalu..

Walaupun masa aku kecik2 dulu aku takut dgn abah sbb abah adalah sgt garang, tp kini tak lg.. sbb abah dah tak garang.. malah pandai buat lawak lg.. hehe.. mekasih jugak pd hubby atas semua ni.. muah muahsss..


** tghari ni balik kmpg sekinchan.. pas berbuka kang baru bg hadiah ni kat abah..
(^__^)


2 comments:

dapur laksamana said...

bagus ana ajar tidak cepat turut kehendak budak budak. Memang ibu bapa mampu, tapi jika mua/manjakan sgt mereka akan terdidik di kepala taktik untuk mendapatkan sesuatu.. sampai ke tua perangai itu kekal.
takdapat moncong, menangis atau merajuk dan macam macam lagi, ada tu sampai masuk kedai aja mesti buat perangai. mesti kena beli. bagus ana jadi balance didalam family, jika abah jenis beli ajalah..
jika nak beli beri masa harijadi etc..
jika sentiasa meng ya apa yang mereka kehendaki di waktu muda begini, mereka akan sukar menerima no bila mereka naik umur remaja.
di usia begini lah ibu bapa kena setkan no means no, yes ok means with limitations.... supaya anak anak not too getting used to it.

Lia said...

betoi tu kan.. budak2 ni tak leh ajar bg brg nanti tak dihargai brg tu sbb diorg mudah dpt kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...