NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, July 27, 2010

aKu DeMaM..

Akhirnya, aku tewas... aku sedar yg imun aku tak kuat rupanya.. dan akhirnya aku demam.. huhuhu.. Mggu lps ketiga2 anak aku demam panas.. mmg penat sgt2 bila anak2 demam.. mcm2 ragam diorang yg kita kena hadapi.. takpe, aku sabarrr.. dah jd tgjwb aku kannn..

Kali ni aku lak yg demam.. harap2 anak2 aku tak di jangkiti la.. jenuh nanti woo.. aku rasa punca aku demam sbb berjangkit dgn adik lelaki aku yg duduk sini weekend sudah.. masa adik aku sampai umah aku jumaat lps, aku tgk dia tak bermaya sgt..

Batukkkk je.. so dah tentu virus dia cpt merebak lebih2 lg dok dlm suasana berekon.. dan skrg aku jugak turut batuk.. anak aku yg ain pun batuk2 gak.. apa nak buat.. takkan nak halau adik sdiri semata2 dia tak sihat kan.. gilo apo.. kejam tu.. ish ish ish..

Hasil pemerhatian aku kan, kalo seorang ibu yg demam, nak taknak dia kena gagahkan diri jugak utk jlnkan tugas2 spt biasa.. tak dpt nak manjakan diri dgn baringggg je.. jgn harap le mkn bersuap.. cth mcm aku skrg ni le..

Walaupun demam dan lemahhhh sgt sendi2, aku bgn jugak utk masak.. kang anak2 aku kebulur lak.. kemas umah sket2.. suap anak mkn, mandikan anak.. aku rasa mcm payah tul utk aku baring berehat dgn tenang.. kecuali kalau alisya tido, time tu aku dptlah berehat sket2..

Harap2 cptla aku sihat.. budak2 ni sgt ligat wooo.. tak kasi chance aku nak berehat langsung.. huhuhu.. ok.. dah la ye, demam2 pun sempat lg tu berblogging.. kekekeke.. tataaaa...


8 comments:

OneSimpleMother said...

ala kesiannya.. smoga cepat sembuh super mom.. :)

fahmi ibrahim said...

berkat semangat anak-anak... Ibu harus sentiasa kuat ya..

health-beauty-slimming said...

smoge cepat sembuh,jgn lupe mkn ubat ye.

Ya ALiya said...

semoga cepat sembuh..lya pun menjaga en suami yg kena chicken pop..ni pun dah 3 pg tak tido,sian kt en suami sebab dia tak boleh tido,panas sangat2...

SYANI said...

semoga cepat sembuh...

O said...

bOnda pun demam ni..anak2 anta taska...lega sikit rasanye..bOleh lah rehat skit =)

mOga kita sama2 sembuh yer ;)

Noreen Syafira said...

smoga cpt sihat yea kak...

tini said...

salam.
kita seropa, demam n selsema. musim i guess. tp bl mak2 demam, x de can nak rest btl2 sbb anak2 n suami depan mata x smp ati kan.. apa pun mg cepat2 demam berlalu dan kembali sihat mcm biasa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...