NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Sunday, June 29, 2014

SeLaMaT BeRPuaSa

Assalamualaikum buat semua kawan2 alam maya.. di kesempatan ini daku nak ucapkan selamat menyambut bulan Ramadan yg mulia lagi barakah ini..

Marilah kita berlumba2 mengumpul amal ibadat sebab manalah tau ini Ramadan yg terakhir kali buat kita.. 

Mudah2an di panjangkan umur agar dapat berjumpa lagi di Ramadan akan datang.. Amin.. Insya Allah..

Agak lama aku menyepikan diri.. tapi lani ada kelapangan sedikit utk jengah2 blog yg makin bersawang.. ampunkan kami penunggu gua..


Alhamdulillah pada 25 Jun yg lalu daku baru menyambut ulangtahun kelahiran yg ke 3 tahun.. ehh .. muda dari ica lak.. muahahhaha.. 

Yg ke 33 tahun benonye.. pulak tu kalo di terbalikkan nombor sekalipun tetap sama gak.. hahaha.. ngaku jelah dah berusia.. ngeee

Sambut hari lahir kat umah je.. maklumlah budak2 kan sekolah.. huhu.. masak lauk pauk mcm biasa.. pastu masak roti jala sbb dede teringin sangat nak makan roti jala.. 

Besday kek tu pun aku taktau yg laki aku nak buat surprise rupanya.. elok je dia pi pakat dgn anak2 kecuali si bayi..

Yelah.. pakat dgn bayi watpe pun kan.. bukan beliau paham pun.. hahaha.. aku langsung tak dapat hidu pakatan diorang.. maybe sbb hidung aku tersumbat kot dek selsema..

Yg aku pelik awat la laki aku sibuk tanya pasal bateri smart tag aku ok ke tak.. pastu sibuk cakap bateri smart tag dia nak kong.. tanya bateri kat mana tapi dia langsung tak mintak aku ambik..

Sebab biasanya dia mesti suruh aku ambik kalau brg tu kat atas.. agaknya risau kalau2 aku terperasan agenda diorg kat cctv kot.. kikiki

Yang tukang beli kek adalah adik lelaki aku.. diorang berpakat melalui wasap je.. dalam kol 9.30 mlm camtu kot laki aku kuar umah siap ajak ain dgn dede tolong angkat plastik barang dlm kete katanya..

Aku wat tak tau jelah sbb tgh layan tv dgn si bayi.. aku tak syak apa2 sbb aku pikir laki aku nak tukar bateri smart tag agaknya tu..

 Ica lak lajuu je berlari kuar nak ikut kakak abg dia gi kat abah diorang.. Tetiba aku dengar ica jerit excited :

" ehhh kekkkk.. kek hari jadi sape tu??" 

Kantoiiii..  hahhahaha

Laki aku kelam kabut masuk rumah tutup lampu kasi gelap.. yg ada masa tu hanya cahaya lilin 3 btg dari kek je..

Anak2 lak dgn laki aku serta adik lelaki aku nyanyi sama2 lagu besday.. wuuuu terharuuu.. walaupun masa tu belum lewat malam sbb masih 24hb kan tapi aku tetap terharu.. 

Seronok sgt2 hati masa tu.. mekasih abg sebab sentiasa tak lupa besday "paus biru" ni.. nape paus biru?

Sebab laki aku cakap aku kuat mencekik macam paus biru.. hahaha.. redha jelah.. paus pun paus laa.. 

Hadiah takde pun takpe.. tapi syukur Alhamdulillah sebab anak2 berjaya dalam exam pertengahan tahun aritu.. tulah hadiah paling bermakna buat aku..

Tak sia2 aku jadi singa jadian setiap kali revision dengan budak 2 org ni.. maklumlah bkn senang nak agih2kan masa belajar dan masa fokus pada bayi..

Pulak tu tiap kali belajar mesti diorang ni banyak nguap.. berkali2 menguap.. kalo main tak reti menguap pulak.. tu yg jap2 menyinga (menjadi singa) je tu.. 


Alhamdulillah.. terang hati mereka.. semuanya atas pertolongan dari Allah.. berkat ilmu dari guru2 dan berkat doa kita sebagai ibu bapa Alhamdulillah menampakkan hasil..


Sebagai reward kami bawak diorang pegi bercuti 1 malam di Port Dickson.. memandangkan diorang suka berenang maka kami memilih hotel Grand Lexis je.. 

Ambik bilik yg hadap laut.. jadinya lebih privacy sikit utk aku terjun tiruk sama.. kuikuikui..

Pergi PD lps solat Jumaat.. tak gi sekolah sebab tak belajar kan.. just ambik report card pastu balik.. tu yg melencong jauh sikit je tu..

Check out tengahari sabtu.. pastu cadang nak singgah beli barang dapur.. tapi terpaksa cancel sbb keletihan melampau lak.. 


Memandangkan barang dapur habis maka ini jelah menu sahur ringkas yg aku masak hasil godek2 peti ais mencari apa yg tinggal.. hehehe..

Masak sup telor dgn ikan goreng utk dede dan ain sahur.. petai + kentang masak sambal berlado..

Abis laaa.. sok sembang jarak jauh jelah sebab kang bau petai kuat lak kang.. kahkahkah..

**napelah isnin tak cuti.. kalo tak, boleh gak balik kampung .. uwaaaaa 

Selamat berpuasa semua kawan2 alam maya.. ampunkan salah silap daku sepanjang kita berkawan di alam maya ni ye.. ♡♡♡





25 comments:

crvmin said...

Selamat berpuasa buat ana & family...

Nani said...

selamat berpuasa ana..
alhamdulillah...cemerlang gemilang keputusan exam Ain dan Dede, dapat no 1 lagi...tahniah..

Unknown said...

lama ana menyepi.. apa pun selamat berpuasa gak tuk ana sekeluarga

aLyNnZ said...

Selamat berpuasa ana n happy besday..amboi sahur lauk petai lagi menambah selera..

Unknown said...

Happy birthday dan selamat berpuasa

mama_aizarah said...

Eh..x terserempak lak ngan ana kat grandlexis..kalo x blh berkenaln

adarnadzmie said...

slm Ramadhan dan slmt berpuasa buat ana sekeluarga...:)

mamabeauty said...

selamat berpuasa Ana, sedap dah tu lauk.. mkn w nasi panas2..

ameris said...

tahniah dede gan ain. happy bday utk ana, semoga pjg umor murah rezeki sihat sokmo...

syalinda johari said...

Selamat berpuasaaaaaa....

syalinda johari said...

Selamat berpuasaaaaaa....

Engku Artini said...

Slamat bpuasa ana n keluarga

Pretty Weird said...

selamat berpuasa kak ana. seronok tengok kak ana bahagia :)

Our Story said...

selamat berpuasa kak...

Nurul said...

Selamat berpuasa, Ana... :)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak ana, alhamdullilah. bijak2 anak kak ana. sejuk hati ibunya. hihi selamat hari lahir, dan Salam Ramadhan buat kak ana sekeluarga ~~~

Domestic engineer said...

Selamat berpuasa kak ana!

muzai said...

tahniah untuk dede n ain.. mak ayah hebat insyaAllah anak pun akan turut sama.. yang penting galakan kan kak.. tahniah untuk akak juga didik anak..

izzeyda said...

Happy belated birthday ana..kita sebaya..bulan kelahiran pun sama..cuma tarikh jer tak sama..ok la ada surprise kek birthday dr yang tersayang..

izzeyda said...
This comment has been removed by the author.
izzeyda said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Hi Ana, I'm Sue Ann from Millennium Associates and we would like to send a launch invite for Urban Mom 2014 in conjunction with DoktorBudak.com

Really appreciate if you can send me your email address so we can forward the invite? My email is sueann@millennium.net.my

Miss Sasu said...

assalam ..

salam perkenalan ye. jemput ke blog saya. kisah saya dalam menurunkan berat badan dan bekerja dari rumah.

thanks. nice blog!

Ila said...

Assalamualaikum Ana... lama tak dengar cerita... rindulah.

ayk said...

selamat berpuasa, jembut baca supplement ibu mengandung , sakit tapak kaki , punca sakit belakang , kaki bengkak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...