NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, July 04, 2013

KaNduNgaN Ku.. ♥♥

Pejam celik pejam celik lagi 2 bulan je nak menetas.. eh salah.. nak beranak.. hehehe..  sekejapan je rasanya..

Alhamdulillah rezeki utk timang cahaya mata ke 4 begitu cepat sekali.. bukak je iud pastu dtg peyed sekali terus lekat.. 

Berharap nak carikan geng utk apis sbb buat masa ni dia sorang je kan anak lelaki yg ada.. tapi apapun jantina zuriat yg Allah beri kami terima..

Sebabnya kami patut bersyukur di mudahkan menambah zuriat berbanding mereka2 yg berusaha utk memperoleh zuriat tapi masih takde rezeki..


2 minggu lepas di hari lahir aku, aku ambik kesempatan utk buat scan 4D.. kebetulan lak hari tu budak2 cuti sekolah sbb jerebu kan, so apa lagi aku pun pegi la scan baby yg ada dlm perut ni..

Teruja betul masa tunggu turn nak jumpa doktor.. apalah agaknya jantina anak kitorang yg ke empat ni kann..

Sayangnya encik suami tak dapat teman masa ni sbb dia kat tempat keje.. selama aku pi check up bulanan belum ada sekali pun encik suami dapat temankan aku..

Tapi takpe,  aku paham sbb timing selalu tak kena.. pastu lak selalunya temujanji aku wat check up lepas isyak je.. so aku lebih rela encik suami teman anak2 kat umah dari angkut diorang ke klinik..

Kesian kat anak2 yg seharian dah penat kat sekolah dan dlm kete.. so biarlah diorg berehat.. kalau dulu2 masa peknen anak pertama aku mmg akan merajuk kalau encik suami takmo teman gi check up..

Nak2 lak check up kat klinik kesihatan biasa kan,  makan masa berejam2 la baru settle.. tapi start peknenkan ica aku buat checkup kat klinik swasta je.. ikut kemampuan jugak masa tu..

Maklumlah masa awal2 dulu kan kais pagi mkn pagi kais ptg mkn ptg.. Alhamdulillah bila anak makin bertambah rezeki Allah bg makin bertambah-tambah dgn adanya usaha di samping tawakal..

Ehh jauh lak aku memflash back.. hehehe.. kita forward terus ke tajuk 4D tadi ye.. masa scan 4D tu kan, elokkk je doktor sahkan jantina terus anak2 aku memasing ada yg teruja dan ada yg kecewa.. 

Yang apis nak adik lelaki.. yang ica dgn ain nak adik pompuan.. hahahah.. terima jelah ye anak2 apapun jantina adik kamu.. 

Lepas dah tau jantina budak 3 org ni dah sibuk nak namakan adik masing2.. kikiki.. memasing sebut nama kawan sebagai nama pilihan.. 

Nantilah ye anak2.. kasi mak dgn abah wat keputusan dulu... bila dah tau jantina ni best sikit sbb dah boleh beli sikit demi sikit barang2 baby..


Makanya ke jusco la aku beberapa hari lepas tu.. yihaaa.. lepas je hantar anak2 kat sekolah memasing,  aku pun merayap panjangkan langkah.. ngeh ngeh ngeh


Seronok woo time ni.. belek2 baju tu ini.. cantek je terus rembat masuk troli.. pilih lagi apa2 yg perlu sbb aku memang tak beli apa2 pun lagi keperluan brg baby..

Betul2 relaks aku kali ni sbb dah 7 bln pun banyak lg yg tak di beli.. hehehe.. takpe.. selow2.. lagi pun aku lom sempat buat list apa2 yg patut di beli..


Dah lama kot tak shopping brg2 newborn ni.. dah tak berapa reti lak.. kikiki.. pasni abis laa.. penuh dah kete aku.. takde org lain yg boleh tumpang le sbb carseat budak je dah penuh.. heheheh

Ohye.. walaupun peknen tapi ke dapur tetap aku rajin bila ada kesempatan.. kalau tak sempat dan tak sihat je baru mkn kat luar.. 

Banyak yg tak sempat nak di snap pun gmbr2 makanan.. malas giler kot.. time ingat je baru rajin nak snap..


Sambal gesek yg memang tak pernah jemu menjadi hidangan kami laki bini.. hehhe


Sup ekor.. petai.. fuhhh sedap tu petaiii..


Puding karamel lapis coklat..


Ikan bakar petai.. petai lagi.. kikiki


Tiramisu..

Buat sikit2 je sbb yg mkn pun kami laki bini.. hihihi.. koleksi masakan lain tak dan nak snap.. malassss.. huhuhu

Okeylah.. nak berehat jap sambil tunggu ain abis sekolah.. Berkampung dalam kete jelah hari2 dgn budak lagi 2 org ni.. 

Okey.. tataaa..



19 comments:

Unknown said...

Tahniah...

Sheila Shafeareen said...

salam tahniah akk doakan semoga selamat besalin ye....sdp betul negok manu2 tu...nak pulak sambal gesek dan ikan bakar petai...deseert pun sdp

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak ana, subhanallah. bestnya dapat timang anak lagi kan. Ya Allah, murahkan lah rezeki kak ana dan keluarganya. heee tak sabar nak tengok baby baru kak ana :)

Ibu Lala said...

Tahniah. Moga dipermudahkan segalanya ye.

All About AnaYna said...

Tahniah sis..:)

Yong Is My Name said...

Tahniah Ana!!
Best kalau pegnen time sekarang, mcm2 scan

muzai said...

so baby geng sape nanti.. Apis ke atau ain ngan ica? Akak x gtau pun.. Teringat anak buah saya menangis sebab x sama jantina.. Konon2 xde geng.. Alhamdulillah murah rezeki akak..doakan saya dpat baby eh..sorg pun x sangkut lagi ni.huhu

Chekgu Azrine said...

Semoga dipermudahkan..

Ena said...

Mcm geng apis je.. yeh? hehe..

Ina Hashim said...

yeyyy boboiboy yekkkkk hehe

ameris said...

Tahniah Ana, cepat je masa kan. tetiba dah nak beranak.

Kimchi said...

I miss your celoteh, Ana! Welcome back to the blogland....or is it me who has missed your entries....hehe...Mudah2an Ana and family sihat selalu.

Puan Eka said...

tahniah kak. kejap je masa berlalu kan kak..

moga dipermudahkan...


aduiyai petai2 tu. menggiurkan

shah said...

so jantina rahsia lagi la ni..hahaha

Unknown said...

camane ni kak..kata peknen , malas masak..tengok banyak nye masak..sampai ke dessert tu..perwhh..cepat je akak buat ea..? sgt kagum..huhu..

Unknown said...

Akk enjoy bca blog ana n hrp kita akn jumpa stu ari nanti

Unknown said...

Akk enjoy bca blog ana n hrp kita akn jumpa stu ari nanti

lala yusof said...

bestnya ikan masak petai tu

EIDAIDRIS said...

salam ana.. best baca entry dari ana..slalu ternanti2..apapun tahniah ye..

selamat menyambut ramadhan ye..

http://eidaidris.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...