NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, February 02, 2015

KeBeNgoNgaN aPaKaH iNi..

Tahun ni ain jadi pengawas sekolah.. memula aku macam takmo terima bila dapat offer pelantikan pengawas tu.. 

Yelah kan, pengawas kena sampai lebih awal ke sekolah.. pastu kang risau lak kena balik lewat.. tapi ain beriya2 jugak nak jadi pengawas so tunaikan jelahh.. pengalaman baru untuk dia..

So aku pun tandatangan jelah surat mengatakan setuju untuk terima jawatan tu.. bila dah terima kenalah isi borang untuk pembelian uniform pengawas lak.. borang tu kena hantar sebelum cuti sekolah bermula tahun lepas..

Harga leh tahan gak.. kebanyakkannya kena beli melalui sekolah sebab diorang yang buatkan uniform tu.. so kenalah tanda kat borang tu apa yang nak di beli dan bape helai yang nak di beli..

Maka bermulalah sesi kebengongan masa menanda.. hahaha.. aku tersalah paham pasal " sehelai kain panjang merah hati dan sehelai kain kurung merah hati"

Berkali2 aku baca senarai yang nak di beli (rujuk gambar di atas) sebab aku sangat la konfius.. agaknya otak aku masa tu belum berhubung sangat sebab bz dengan persiapan nak bercuti hujung tahun lepas tu kann..

Dan sel2 otak aku masa tu menterjemahkan kain panjang merah tu adalah kain.. dan kain kurung merah hati tu adalah bajunya.. so aku membayangkan mende tu adalah sepasang iaitu baju dan kain..

Maka dengan konfidennya aku pi tanda kain panjang merah hati 4 helai.. kain kurung yang aku sangkakan baju kurung tu 4 helai..

Dan minggu lepas pakaian yang di order pun dapat.. punyalah excited anak aku ni bila uniform pengawas dah ada.. barulah nampak pengawasannya kannn.. selama ni pakai kasut hitam je nak menandakan yang dia tu pengawas..


Ain pun suruh aku cek semua yang aku order tu ada ke tak.. maka bermulalah sesi mengecheck.. semua tu cikgu bagi dalam bungkusan plastik.. 

Aku pun kuarkan la satu persatu.. memula jumpa kain.. kuarkan lagi, kain.. kuarkan lagi.. kainn.. ok masa ni tak pelik lagi sebab aku kan order 4 helai kain.. pastu kuarkan lagi still kain.. 

Kuarkan lapisan yang ke 5 lak.. kain lagi.. aikkkk.. masa ni dah start jerit nama ain dahh.. cek lagi lapisan seterusnya, still kain gak.. kuarkan baki lagi seterusnya.. kain lagi.. aikkkkk.. kenapa semuanya kain ni???? Mana bajuuu.. ?????

Terus aku jerit " kakakkkkkkkk... sok pi pulangkan balik kat cikgu cakap kenapa semua ni kain.. mak mana ada beli 8 helai kain.. mak beli 4 jelah.. cikgu kakak salah ni.. pi cakap sok tau "

Pastu mulalah membebel pung pang pung pang.. sambil tu ambik balik kertas yang ada tulis pakaian pengawas yang di order.. baca lagi sekali part kain kurung tu.. dan masa ni lah baru aku sedar yang aku salah paham.. huhuhu

Terus cakap dengan ain mak salah.. hahahah.. mak salah paham rupanya.. dan terus gelak kuat2 masa ni sebab kelakar kenapa aku tak paham2 maksud kain kurung tu.. terang2 dia tulis kain dan bukannya baju kurung.. Kekeke

Ain pun gelak jugak sebab dia kata masa cikgu kasi barang2 ni kat dia cikgu siap tanya " mak kamu memang suka beli kain banyak2 ke?" Wakakakaka..

Giler bengong beli kain pengawas sampai 8 helai.. jakun jadi pengawas namanya tu.. kekeke.. buat rugi duit je.. dah la mahal woo selai.. sob sob sob..


Ni la budak yang jadi pengawas tahun ni.. hari2 kena ada sejam or sejam setengah awal kat sekolah.. Abaikan kasut tu ye.. tu bukan kasut pengawas.. 

Moralnya di sini nak buat sesuatu keputusan biarlah waktu sel2 otak sedang berhubung.. miahhaha..


27 comments:

cahayahidupku.blogspot.my said...

Hahahha Anna.. buat akak ketawa jer depan PC ni.. dah kebengongan yg melampau tu :D

Akak tanya apa khabar?

Sel2 tak berhubung secara normal tu Anna :D

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak ana. hahah sheila baca berkali2, gelak besar terus. sheila pun macam weng kejap tadi tak paham. hahahha rupanya sama2 ikut ketidakpahaman kak ana rupanya. berjangkit kita. kuikuiiii cute ain jadi pengawas ~~~

a l y a a a h m a d said...

hahahahaha...tema bj raya la tahun nie merah hati la jawab nyer. pki la anak beranak. heheheheh

Ana Suzana said...

Tulah.. sampai 8 kain ku borong.. kejadah apakah ini.. kekekke

Ain Ridzuan said...

Hahaha... ana. Nanges baca. Boleh buat sarung bantal merah hati...

izzeyda said...

hahaha boleh pakai sampai tahun depan tu.. itulah memula baca pun jadi bengong jap..

Sue said...

comelnye ainnn.. darjah 3 ehhhh

Ibu Hadeef said...

lawakla akak nim..haha
gelak saya baca..

mamabeauty said...

mommy kena makan omega supaya sel2 otak berhubung hehehehe

niszma said...

hahaha akak ni..lawak lagelak guling2 dah ni

niszma said...

hahaha akak ni..lawak lagelak guling2 dah ni

Unknown said...

Waakakaka! !!!
Kain oh kain...

syalinda johari said...

hahaahhahaaa..maknyer suka beli kain banyak2...wakakaka..gelak sensorang baca entry ni..hahahhaaa

syalinda johari said...

hahaahhahaaa..maknyer suka beli kain banyak2...wakakaka..gelak sensorang baca entry ni..hahahhaaa

syalinda johari said...

hahaahhahaaa..maknyer suka beli kain banyak2...wakakaka..gelak sensorang baca entry ni..hahahhaaa

eynda said...

Ain memang pengawas yg berdedikasi :-)

huda said...

haha...tapi memang agak confius la ayat tu

Ana Suzana said...


Syalinda..
Amboiii lawak sampai berkali2 post komen ye.. kekkeke

umie said...
This comment has been removed by the author.
MasReena said...

sekolah tu sebenarnya yg satu hal lah pulak sb bg instruction tak jelas....

Akak Kembang said...

kekekeke..suka plak ngan soklan cikgu ain tu :Mak kamu suka beli kain byk ek"...kekekekeke..kkdg kak alin pun salah pandang gak..marahkan anak..marahkan cikgu..last2 diri sendiri yg salah..kukuku

muzai said...

aduiii kak..hahaha ini memang lawak

Nadia Syakila said...

nadia pon berulang kaki baca,
kalau nadia pun akan beli banyak kain kot. hahaha ~!

Unknown said...

Ini kelakarlah....

hi hi hi

F i Z e T a said...

Biz terhebat, terpantas dan termudah menjana keuntungan. Hanya dari rumah shj. Promote, komen, tag...$$$$Duit masuk akaun sendiri..
Info lanjut whatsApp saya 0108003023

F i Z e T a said...

Biz terhebat, terpantas dan termudah menjana keuntungan. Hanya dari rumah shj. Promote, komen, tag...$$$$Duit masuk akaun sendiri..
Info lanjut whatsApp saya 0108003023

ayk said...

adui buat kelakar je, jemput baca ya video korporat , Pinjaman Perniagaan , bottle packaging

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...