Ni citer pasal kitorang punya bagasi yg kemek dan retak masa sekembalinya kami kat malaysia 21 Disember yg lalu..
Masa kami pick up bagasi ni kat airport, luluh hati kami bila cek keadaan bagasi adalah tidak sempurna.. mau tak sedih sbb bagasi tu kami baru je beli masa lagi beberapa hari nak travel jauh..
Nak taknak kami terus pi buat report pasal bagasi kami sebelum berambus dari KLIA.. sbbnya KLIA ada tempat di mana kita boleh buat aduan seandainya bagasi kita or brg2 kita tak sempurna seperti yg kita harapkan..
Ni la surat report tu.. nama aku pun dia salah eja sbb ramai sangat customer yg nak buat aduan masa ni.. takpelah, nama tak penting yg penting diorang ada solution camner nak buat dgn beg kami ni..
Utk pengetahuan, pihak servis diorang bagitau kat kami yg diorang akan hantar perseorangan dari satu company ni utk collect bagasi kitorang kat umah..
Dan diorang mintak masa dalam 2 minggu utk diorang cuba baik pulih bagasi tu seperti sedia kala.. seandainya diorang tak berjaya repair, diorang akan bayar kat kita sebagai ganti rugi atas kecuaian pihak diorang..
Tapi diorang takdelah bayar sama harga seperti kita beli kat kedai.. tapi diorang akan kautim dgn kita harga yg reasonable..
Bila dah 2 minggu berlalu aku langsung tak teringat utk call dan buat follow up pasal bagasi yg diorang collect tu.. tup2 pagi tadi masa aku jemput ain kat sekolah Kafa diorang call aku cakap nak hantar bagasi ke rumah..
Wahhh.. tak sangka gak diorang dapat repair.. silap la pulak sbb lupa nak snap gmbr kerosakkan bagasi tu sebelum diorang collect.. lebih kurang kol 11.30 pg diorang sampai depan rumah..
Dan inilah hhasilnya selepas di touch up..
Nampak tak perbezaan kat bahagian atas sebelah kiri.. nampak macam berkilat sikit kan kaler dia.. haaa kat situlah yg retak tu.. terus dah takde retak2 dah.. camnelah diorang buat ehh..
Yang kemek kat bahagian belakang pun dah okey.. legaaaa.. at least hilanglah rasa terkilan sbb masih boleh pakai lagi bagasi ni..
Tu je nak citer.. mesti korang nguap je kan baca entry pasal beg ni.. meh aku tampo sorang2 kasi tak menguap.. hahhaha..
Nak citer pasal anak2 malas lak sbb hari2 dah citer kot.. kikiki.. lagipun diorang tgh membuta sekarang ni.. penat balik sekolah agaknya.. okey korangg.. tataaa..
Rezki tu Ana, syukurlah..bag akk pn rosak teruk msa blk haji tpi tak perasan samada d airport byn lepas ada prkhidmatn khas utk jemaah..hehe skrg bag2 tu akk simpan lg, kenangan trindah gitu!
ReplyDeleteKak hasida..
ReplyDeleteItulah.. rezeki.. mak abah ana pun hadapi situasi sama gak mcm akak. Beg diorang rosak gak termasuk tayar beg tercabut2
Assalamualaikum kak ana, kesiannya. berkilat pulak diorang touch up tu. heee ramai ke kena cam kak ana?
ReplyDeleteUsaha tangga kejayaan,,,, hasilnya, beg berkilat dan tak de kesan retak lagi
ReplyDeletex sempat nguap dah abes baca. kui kui kui..
ReplyDeleteeh,,kira ok la jugak kan servis dia...:)
ReplyDeletehehe..adik sy dulu pn pernah, koyak ckit tp pakcik yg anta beg tu ciap ckp mtk je beg baru...pastu trus dpt beg baru..untung coz mse bli beg tu sale,murah je tp pastu dpt beg baru plak...mmg bagus service diorang...:)
ReplyDeleteassalam ana..trjga jap dil sbb rasa cm org tampo...hihihi...gurau2 di musim sjuk d egypt ni....:-) mmg prkhidmtn tu baguslh..sbb mse dil balik hrtu pun ada beg trcbut rodanya trus diorg gnti bru..seminggu dh sampai..legaa.....ciumkn bdk2 tu ye....:-)
ReplyDeleteMujurlah boleh claim.. Tak tahu pulak boleh repair bagasi tu.. Ana cerita apa pun kami tetap baca... ;)
ReplyDeletesy dlu patah bagasi dkt holder die kak ana..xkn nk junjung..on da spot pihak KLIA ganti..ble long journey ni..mmg mcm2 blh jd...tp syg la..beg yg kita beli lg cantik..yg die bgi..xcantik..
ReplyDelete